Mluvčí Kapsche David Šimoník uvedl, že pokud bude letošní tempo výběru pokračovat v dalších měsících, celoroční výběr by mohl atakovat jedenáctimiliardovou hranici. Loni stát na mýtném vybral 10,4 miliardy korun.
V červnu stát na mýtném vybral 949 milionů korun, což je letos druhý nejlepší výsledek. Více se vybralo v květnu, kdy to bylo o zhruba 3,3 milionu korun víc. Nejslabší byl letos únor, kdy stát vybral 839,5 milionu korun. Oba nadcházející letní měsíce však bývají pravidelně ve výběrech mýta slabší.
Letos pokračuje přesun vozidel do ekologičtější skupiny EURO VI, která platí nejnižší kilometrové tarify. Celkem se tato vozidla šetrnější k životnímu prostředí se na vybraném mýtném podílejí 58 procenty.
Díky silnějším výběrům se rovněž podle Kapsche snižuje míra provozních nákladů na mýtný systém, který se aktuálně ustálil na 14 procentech.
Dosavadní smlouva na provoz mýtného systému se společností Kapsch vyprší po roce 2019. Vítězem tendru na provozovatele mýtného systému v ČR po tomto období se stalo konsorcium Czech Toll/Sky Toll, které zvítězilo s nabídkou 10,75 miliardy Kč za deset let provozu systému. Tendr však byl zatím nepravomocně zrušen antimonopolním úřadem. Ministerstvo proti tomu podalo rozklad.