Opravy dálnice mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem na Vysočině mají velké zpoždění. Stavební práce jsou ve skluzu zhruba o 35 procent oproti původnímu plánu. \"Do měsíce předloží časový harmonogram, ve kterém mají firmy dotáhnout to zdržení, které nabraly na začátku stavby. Tak jak nám zástupci deklarovali dnes na jednání, tak nevidí jediný důvod, proč by v roce 2020 neměli otevřít tu stavbu do provozu,\" řekl Kroupa.
Opravy 13,6 kilometru dálnice za 1,75 miliardy korun mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem začaly 15. března. Pracuje na nich sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební společnosti Geosan Group. Jde o nejdelší rekonstruovaný úsek dálnice mezi Prahou a Brnem.
Na D1 před Prahou ŘSD opravuje úsek mezi 12. a 16. kilometrem. Stavbaři dokončili opravy v jízdním pásu dálnice D1 u Říčan ve směru na Prahu. Práce se přesunuly na opačný jízdní pás na Brno. Do konce srpna tam budou dělníci rekonstruovat povrch vozovky, vyměňovat svodidla a opravovat odvodnění.
Podle Kroupy jde o nejzatíženější úsek na české dálniční síti, projede tudy zhruba 100.000 vozidel za 24 hodin. \"Máme ambici dodržovat termíny, je vidět, že se tady ty termíny dodržují a jsou velmi přísné, na druhou stranu tady zaznívá, že musíme hlídat kvalitu, abychom se v rámci reklamačních záležitostí nemuseli zpátky vracet,\" řekl dnes Kroupa.
Jaroslav Beneš dr