Rušení letů spojených se stávkami leteckých dispečerů může mít negativní dopad na zisk aerolinek. Problém měla zejména Francie, kde zaměstnanci veřejného sektoru uspořádali sérii protestů proti vládním ekonomickým reformám.
Zmíněné čtyři letecké společnosti se domnívají, že Francie porušuje právo EU tím, že během stávek neumožňuje přelety přes své území. To podle názoru aerolinek znamená, že lidem cestujícím mezi členskými státy, kde se nestávkuje, je odepřena svoboda cestovat. Právo na stávku je podle nich třeba vyvážit svobodou pohybu.
Podle údajů evropské agentury pro řízení letového provozu Eurocontrol bylo letos do června zpožděno přes 16.000 letů s více než dvěma miliony pasažérů. Z valné části jsou důvodem stávky, ale i počasí.
Společnost IAG, která vlastní aerolinky British Airways, Aer Lingus a Vueling, v červnu oznámila, že stávky jsou pro evropské aerolinky větší hrozbou než růst cen paliv. Dokazují to podle nich výdaje na pohonné hmoty potřebné na alternativní trasy vedoucí kolem francouzského území.