Koncern Faurecia je šestý největší světový dodavatel pro automobilový průmysl. Vyrábí autosedačky, interiéry do aut i výfukové systémy. Písecká divize výfukových systémů, která vznikla v roce 2006, zvýšila loni i provozní zisk, stoupl jí o 50 procent na 250,8 milionu korun.
Projekt VW Caddy Diesel převedla loni firma do závodu Faurecia Emissions Control Technologies v Mladé Boleslavi a dalších několik projektů pro Daimler, BMW či Opel do Německa. \"Úplně laicky řečeno, v Písku bylo těch projektů moc, nevešly se tam, takže přesunuli technologie do mladoboleslavského závodu, který byl novější,\" řekla dnes ČTK Lenka Hauptmanová z marketingu Faurecie.
Letos chce písecká divize výfukových systémů, jak uvádí ve výroční zprávě, stabilizovat závod ekonomicky, upravit uspořádání výroby. Klíčoví zákazníci jsou PSA, Volvo, Ford a Fiat. Závod získal pokračování projektu pro PSA NEO a projekt Volvo VEA.
Loni klesl v divizi počet zaměstnanců: kmenových bylo ke konci roku 550, což je pokles o 21 procent, průměrný počet agenturních byl 197 lidí, meziročně o devět procent méně. Faurecia má v Písku areál s rozlohou 50.000 metrů čtverečních, druhý písecký závod vyrábí autosedačky.
Faurecia má v Česku sedm závodů: dva v Písku, dva v Mladé Boleslavi, v Nýřanech u Plzně, Pardubicích a Bakově nad Jizerou. V ČR má podle Hauptmanové kolem 5000 zaměstnanců.
Francouzský koncern má pobočky v 36 zemích, v 330 závodech pro něj pracuje okolo 100.000 lidí. Vyrábí sedadla, kokpity, dveře, vnitřní protihlukové obložení, přední části karoserií a výfukové systémy. Objem prodejů (value added sales) loni ve skupině dosáhl 16,9 miliardy eur (asi 432,6 miliardy Kč). Polovina prodejů byla v Evropě, 26 procent v severní Americe, vyplývá z informací firmy na webu.