Lávku město uzavřelo kvůli špatnému stavu v prosinci, v červnu plavební správa zastavila s okamžitou platností provoz lodí na Labi pod lávkou, město uzavřelo i prostranství na obou březích. Lávka je stejné konstrukce a od stejného projektanta jako zřícená lávka v Praze-Troji.
Fojtík si cenu za demolici pochvaluje. \"Podle znalosti situace v Praze jsme počítali s částkou mnohem vyšší. Firma se zavázala lávku zdemolovat do 12 dní od zahájení stavebních prací,\" řekl Fojtík. Nyní podle něj musí vypršet lhůty pro případná odvolání, následně si může firma převzít lávku k demolici. Město původně náklady odhadovalo na deset milionů.
Podle Fojtíka se uskutečnilo i první kolo architektonické soutěže na novou lávku. Přihlásilo se do něj 14 firem, postoupilo šest. \"Nyní budou zpracovávat studii a 14. září se sejde porota a vybere novou lávku,\" řekl Fojtík. Autor vítězného návrhu pak dostane od města zadání na zpracování projektové dokumentace. Nová lávka by mohla stát v roce 2020.
Lidé musejí nyní místo uzavřené lávky používat pro přechod přes Labe železniční most nebo hydroelektrárnu, což ale znamená více než kilometrovou cestu. S uzavřenou lávkou sousedí most pro automobily, přes který ale kvůli bezpečnosti není možné pěším průchod umožnit. Od 15. ledna navíc město zavedlo bezplatnou autobusovou dopravu mezi náměstím Přemyslovců a Zálabím, které je na druhé straně řeky. Lidé mohou jezdit autobusem zdarma mezi zastávkami Nymburk, Zálabí PVT a Nymburk Náměstí. V každém směru jede během dne zhruba 45 linek, doprava zdarma se tak týká 90 spojů.