\"Uváděný termín byl pouze pracovní. Návrh na zápis fúze do obchodního rejstříku se aktuálně vzhledem k rozsahu procesu plánuje k podání k 1. 10. 2018,\" uvedl dnes Běhal s tím, že ani to nemusí být definitivní termín. \"Dle zákona je čas na podání návrhu k zápisu fúze do obchodního rejstříku do konce roku 2018,\" dodal.
I přes změnu termínu by však výsledek fúze neměl být podle ministerstva ohrožen.
S tím souhlasí i vedení Letiště Praha, které se podle předsedy představenstva firmy Václava Řehoře na sloučení připravovalo přes dva roky, přičemž veškeré procesy a organizační struktury jsou již nastaveny na cílový stav po sloučení.
\"Dovršení těchto příprav vnímáme jako pozitivní krok, který nám pomůže odstranit administrativní zátěž spojenou s chodem více oddělených společností,\" řekl Řehoř. Podle něj se jedná zejména o správu vzájemných smluvních vztahů, účetní a controllingové záležitosti či povinnost zpracovávat několik účetních závěrek, výročních zpráv a jejich ověření auditorem.
Letiště Praha a Český Aeroholding se spojí do jedné firmy, přičemž letiště se stane nástupnickou firmou a Český Aeroholding skončí. Letiště Praha bylo dosud klíčovým aktivem Českého Aeroholdingu, který fungoval jako vlastník veškeré letištní infrastruktury, zatímco Letiště Praha mělo na starosti chod letiště.
Sloučením skončí i statutární orgány aeroholdingu. Zatímco představenstva obou společností byly personálně podobné a vedl je Václav Řehoř, dozorčí rada aeroholdingu vedená ekonomem Janem Švejnarem skončí.
Aeroholding byl v minulosti většinovým akcionářem v Českých aeroliniích (ČSA), kterým pomohl od hrozícího krachu. Po prodeji posledního podílu v ČSA jiné státní firmě Prisko v roce 2016 však podle důvodové zprávy vládního materiálu ztratilo oddělení aeroholdingu a letiště svůj smysl.
Český Aeroholding vznikl v roce 2011 a vedle letiště jsou jeho součástí také Czech Airlines Technics, Czech Airlines Handling a jiné společnosti.