Druhou nejnižší cenu nabízí italská firma Salini Impregilo společně s českou společností Doprastav, 5,8 miliardy Kč. Třetí co do výše ceny je česká firma Porr, nabídla 6,12 miliard Kč. Nejvyšší cenu nabízí sdružení firem Eurovia, Metrostav, Strabag a Swietelsky, 6,16 miliardy Kč, uvedla ŘSD ve zprávě pro média. Předpokládaná cena podle projektu ŘSD byla 5,95 miliardy korun. Obchvat Českých Budějovic chce ŘSD začít stavět ještě letos.
\"Cena je (v rozhodování) 90 procent, záruka stavby je deset procent. Ale záruku stavby nabídli všichni 120 měsíců, deset let. Hodnotící komise nyní nabídky zhodnotí a doporučí uchazeče, se kterým by měl zadavatel uzavřít smlouvu. Konkrétní termín zahájení je závislý na případných námitkách ze strany neúspěšných uchazečů k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže,\" řekl Studecký.
ŘSD by mělo v srpnu vybrat po druhém kole výběrového řízení i uchazeče na stavbu dalšího úseku obchvatu Budějovic, úseku Úsilné-Hodějovice, který je dlouhý 7,1 kilometru. Stavba obchvatu Budějovic za 12,8 miliardy Kč bude součástí dálnice D3. ŘSD již dříve řeklo, že uchazečů je 15 na každý úsek, ve velké míře ze zahraničí.
Pro úsek Úsilné-Hodějovice, kde je vykoupeno 100 procent pozemků, má již ŘSD obě potřebná stavební povolení na hlavní trasu. Na úsek Hodějovice - Dolní Třebonín, kde je jeden pozemek ve vyvlastňovacím řízení, potřebuje ŘSD jedno stavební povolení na hlavní trasu, to zatím nemá.