Vlaky budou zpočátku přes opravený úsek mezi Dalovicemi a Hájkem jezdit pomaleji kvůli monitorování úseku. \"Od dnešních 18:00 do úterních 12:00 bude pro vlaky zavedena pomalá jízda 10 km/h, od úterních 12:00 pojedou vlaky po dobu 15 dní pomalou jízdou 50 km/h,\" uvedla Pistoriusová.
Jen díky pozornosti traťmistra, který si 14. dubna všiml prvních známek závady, se v úseku zastavila doprava. Pár hodin na to se asi 70metrový úsek pod jednou z kolejí sesunul a kolej zůstala pokroucená viset nad hromadou zeminy pod ní. V místě sesuvu přitom mohly vlaky jezdit rychlostí až 80 kilometrů za hodinu.
\"Sesuvem byl zcela zničen železniční svršek a trakční vedení. Samotné práce probíhaly v obou traťových kolejích a spočívaly nejprve v odtěžení sesuté zeminy a vybudování nové výztuže náspu. Následně došlo k obnovení železničního svršku a trakčního vedení v délce 300 metrů,\" popsala práce mluvčí SŽDC.
Po dobu sanace poškozené tratě dráhy odkláněly nákladní dopravu na souběžnou trať a osobní železniční dopravu v místě oprav nahradily autobusy.
Trať měla být otevřena už na počátku srpna, ale dokončení prací zkomplikovalo počasí při zahájení sanačních prací. Při zakládání náspu vytrvale prošelo, a proto musely být práce odloženy.
Těleso pod sesutou kolejí bylo podle získaných poznatků vysypáno dodatečně na přelomu 19 a 20. století. Zřejmě ale technologií a materiálem, který by dnes už nemohl být použitý.