Ceny, které agentury účtují klientům, loni převážně stagnovaly. Většina agentur zachovala jejich výši na úrovni roku 2016, necelá čtvrtina (22 procent) je zvýšila do deseti procent. Mzdy v odvětví velmi mírně klesly jen na nejvyšších pozicích, jinak se zvýšily v řádu jednotek tisíců, a to v průměru přibližně o 1800 až 4000 Kč. Přes 60 procent agentur očekává, že platy \'píáristů\' porostou i dál. Průměrná hodinová sazba ředitele PR agentury loni činila 3810 korun.
\"Obor public relations se za poslední dekádu poměrně výrazně mění. Souvisí to samozřejmě se změnou prostředí reklamy a internetu, médií nebo novinářské práce, ale taky s trendy v \'byznys prostředí\', kde se ekonomicky daří,\" uvedl předseda APRA Jan Kučmáš. \"PR agentury se musí ohánět, daří se jim však držet krok, a navíc i zkvalitňovat služby, takže cítí, že jsou pořád velmi chtěným artiklem. I přesto, že víceméně zachovávají stejné sazby, zažívají růstové období, které by mělo i dál pokračovat,\" dodal.
Letošní rok je z pohledu PR služeb podle 17 procent agentur výrazně lepší než ten minulý. Mírné zlepšení vnímá třetina PR subjektů a stejné procento jej hodnotí totožně jako rok předcházející. Necelá pětina uvedla, že cítí nebo předpokládá mírné zhoršení. \"Tuzemské agentury se dlouhodobě nejvíc potýkají s problematikou náboru zaměstnanců a jejich udržením. Jako problematické označují také udržení kroku v oblasti digitálních a nových technologií. Tyto výzvy akcentovaly už loni a stejně tomu tak je i letos,\" uvedla Gabriela Šamanová ze STEM/MARK.
Nejvyšší nárůst nových zakázek hlásí 44 procent z oslovených agentur v oblasti sociálních médií a vedení komunit. Je to stejně jako loni. Nárůst nových zakázek po seniorních konzultacích registruje také 44 procent agentur. Na pomyslném třetím místě je tvorba multimediálního obsahu (39 procent), o čtvrtou příčku se dělí klasická média relations a kreativita (33 procent).
APRA sdružuje 19 nejvýznamnějších českých i zahraničních PR agentur působících na českém trhu.