Kraj chce vyššími investicemi dohnat deficit, který nyní v opravách silnic činí asi 80 miliard. Jermanová uvedla, že kdyby kraj investoval stejnou částku jako na začátku jejího volebního období, deficit by zmizel asi za 110 let. \"Rozhodli jsme se stav razantně změnit a cíl skokového zlepšení stavu silnic jsme zkrátili na maximálně deset až 15 let,\" řekla Jermanová.
Z letošních 3,5 miliardy připadá 1,5 miliardy na na běžnou údržbu silnic, 1,44 miliardy pak jde do investic do nových silnic a obchvatů. Zbylých 500 milionů korun pak kraj posílá na velkoplošné opravy.
Kraj zároveň připravuje projekty v oblasti dopravy pro čerpání evropských a národních dotací. Na počátku roku 2017 měj Středočeský kraj na spolufinancování připravené projekty za 200 milionů korun, pro období od letošního roku do roku 2022 má hejtmanství připraveno již 75 projektů za pět miliard korun.
K realizaci se také připravují stavby související s dostavbou dálnice D3 nebo přeložka silnice druhé třídy číslo 240 mezi dálnicemi D7 a D8 za asi sedm miliard korun.
Kraj ale začíná podle hejtmanky narážet na nedostatečné kapacity stavebních firem. Plánované investice kolem čtyř až šesti milionů korun jsou podle Jermanové na hranici kapacity stavebních firem, více peněz by se podle ní již nepodařilo prostavět.