\"Nestlé je pevnou součástí české ekonomiky. Jsme rádi, že jsme mohli přispět k jejímu růstu a dále rozvíjet značky a výrobky, za které jsme v této zemi zodpovědní,\" uvedl generální ředitel Nestlé Česko Torben Emborg. Očekává, že společnost bude letos investovat do inovací. V posledních pěti letech investovala firma do českých továren přes miliardu korun.
Kromě pochoutek vyrábí společnost také dehydratované potraviny Maggi, kávu a nápoje Nescafé, Caro nebo Granko, kojeneckou výživu Nestlé a Beba i krmivo pro domácí mazlíčky Purina, Friskies nebo Felix.
Firma, která loni zaměstnávala 1975 zaměstnanců (meziročně o 65 méně) a deset vedoucích pracovníků, je vlastněná švýcarskou mateřskou společností. Firma také informovala, že v loňském a předloňském roce navýšila mzdy výrobním pracovníkům o 12 procent, průměrnou mzdu však nezveřejnila.
Čistý zisk švýcarského potravinářského gigantu Nestlé v loňském roce kvůli nižší poptávce a nákladům na restrukturalizaci klesl o 15,8 procenta na 7,2 miliardy franků (158 miliard Kč). Ve Spojených státech se špatně prodávaly cukrovinky a zmrzlina, v Brazílii pak firma čelila silnému cenovému tlaku u mléčných výrobků. Celkové tržby se zvýšily na 89,8 miliardy franků (1,97 bilionu Kč) z 89,5 miliardy franků o rok dříve. Letos v květnu pak americký kavárenský řetězec Starbucks ohlásil, že mu Nestlé zaplatí 7,15 miliardy dolarů (152,8 miliardy Kč), aby mohla prodávat jeho kávové výrobky. Nestlé doufá, že díky alianci ročně zvýší tržby o dvě miliardy dolarů a podpoří své podnikání na trhu s kávou, který se rychle mění.
Spotřeba čokoládových cukrovinek v Česku stagnuje, Češi jich snědí v průměru necelé čtyři kilogramy za rok. Pokles spotřeby čokoládových cukrovinek pokračuje od roku 2012, kdy spotřeba dosáhla čtyři kilogramy. Podle posledních údajů Českého statistického úřadu stoupla předloni spotřeba čokoládových cukrovinek v Česku meziročně o 3,4 procenta na 3,7 kilogramu na osobu. Zvýšila se také spotřeba nečokoládových cukrovinek o 5,4 procenta na tři kilogramy na osobu.