Firmy uvedly, že PepiCo zaplatí za jednu akcii SodaStream 144 dolarů. Ve srovnání s průměrnou cenou akcií za posledních 30 dní to představuje prémii 32 procent. Akvizici už jednomyslně schválily správní rady obou firem. Dohoda by mohla být dokončena v lednu příštího roku, schválit ji ale ještě musejí akcionáři a také antimonopolní úřady.
Dohoda přichází v době, kdy jsou prodejci potravin v USA ve fázi transformace. Očekává se totiž, že 70 procent kupujících bude do roku 2025 nakupovat potraviny přes internet. Současně prodejci tlačí na značky kvůli cenám a dávají stále více prostoru v regálech začínajícím firmám a privátním značkám.
Finanční ředitel PepsiCo Hugh Johnston televizi CNBC řekl, že akvizicí se firma dostane do oblasti podnikání, kde zatím nepůsobí, tedy do domácí výroby nápojů. PepsiCo také díky tomu zdvojnásobí své nápojové aktivity, které se v Severní Americe potýkají s problémy, protože spotřebitelé se odvracejí od sladkých sycených nápojů.
Izraelský podnik vyrábí přístroje k domácí výrobě sodovek z kohoutkové vody, ale také příchutě pro nápoje, náplně s oxidem uhličitým a opakovaně použitelné lahve. Pro SodaStream je dohoda další příležitostí, jak si rozšířit působnost. Své produkty nyní prodává prostřednictvím 80.000 obchodů ve 45 zemích. Největšími trhy jsou nyní pro firmu Německo, Francie, Kanada a USA.
SodaStream má obchodní vztah s PepsiCo již dlouho. V roce 2015 začala prodávat kapsle pro domácí výrobu nápojů Pepsi a Sierra Mist. Trhy přitom už dlouho spekulovaly, PepsiCo nakonec firmu SodaStream převezme.