Kapsch kvůli mýtu podal trestní oznámení na člena komise ÚOHS

20.08.2018 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 20. srpna (ČTK) - Společnost Kapsch podala trestní oznámení na advokáta Jana Hrazdiru, který je členem rozkladové komise Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) k mýtnému tendru. Společnost o tom informovala ČTK. Podle firmy mohl Hrazdira zneužít svou pravomoc a ovlivnit tak výsledek celého řízení ve prospěch ministerstva dopravy, Hrazdira výtky Kapsche odmítl a označil je za nesmysl. Antimonopolní úřad se k případu nevyjádřil.

Současný provozovatel mýta Kapsch neuspěl v tendru na mýtný systém po roce 2019, v němž zvítězilo konsorcium CzechToll/SkyToll. Tendr nepravomocně zrušil ÚOHS, ministerstvo proti tomu podalo rozklad.

O jmenování Jana Hrazdiry do rozkladové komise informovaly v minulosti Hospodářské noviny. Podle nich byl advokát nominován i díky povolení předsedy ÚOHS Petra Rafaje ministerstvem dopravy, které je přitom jedním z účastníků řízení.

Podle trestního oznámení Kapsche nebyl Hrazdira nezávislým členem komise, ale naopak aktivně hájil ministerstvo dopravy. Hrazdíra údajně ministerstvo o průběhu jednání přímo informoval. Tím podle firmy mohl zásadně narušit jednání komise a ovlivnit její rozhodnutí. Podle Kapsche se tak mohl dopustit trestného činu zneužití pravomoci úřední osoby.

Hrazdira označil trestní oznámení Kapsche a jeho důvody za nesmysl. \"O celé věci jsem s nikým ze strany ministerstva nebo státu nemluvil, ani bych podobné zadání nepřijal,\" řekl ČTK. O řízení mluvil pouze s předsedou úřadu Rafajem, dodal. Antimonopolní úřad se k trestnímu oznámení nebude nijak vyjadřovat, uvedl mluvčí ÚOHS Martin Švanda.

Kapsch nyní požaduje, aby státní zastupitelství prověřilo celý průběh řízení o rozkladu. \"Považujeme to za nepřípustné zasahování státu do průběhu státní zakázky,\" řekl mluvčí Kapsche David Šimoník.

Ministerstvo dopravy s rozhodnutím nesouhlasilo a podalo proti němu rozklad. ÚOHS při svém rozhodnutí o zrušení mýtného tendru vytkl ministerstvu dopravy způsob, jakým předávalo jednotlivým uchazečům zadání soutěže a potřebnou dokumentaci. Podle úřadu není zřejmé, zda všichni zájemci dostali stejné informace. Dalším důvodem pro zrušení bylo rozšíření mýta o zhruba 900 kilometrů, které bylo podle ÚOHS stanoveno netransparentně.

sip mei rot

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK