Po přezkoumání rozhodnutí a na základě doporučení rozkladové komise předseda Rafaj došel k závěru, že ačkoliv jednotlivé skutkové závěry prvostupňového rozhodnutí jsou správné, právní posouzení celé věci je nutno dopracovat, uvedl Švanda.
Podle něj úřad dostatečně nezohlednil něktré významné okolnossti případu. \"Hlavním důvodem zrušení zadávacího řízení v prvním stupni byla netransparentnost při předávání části zadávací dokumentace na přepisovatelných datových nosičích, takzvaných flash discích, jejichž obsah nebyl zajištěn proti případné změně a nebylo možno takové změny obsahu ani zpětně přezkoumat,\" připomněl Švanda.
Úřad nezvážil skutečnost, že obsahem sporné části zadávací dokumentace byly informace o současném mýtném systému, jejichž autorem byl sám navrhovatel, a to společnost Kapsch Telematic Services.
Tato firma rozporovala netransparentnost a podstatnou část návrhu na přezkoumání úkonů ministerstva opírala o tvrzení újmy na její straně.
Naopak žádný z dalších účastníků zadávacího řízení způsob ani obsah části dokumentace nerozporoval. \"Navíc navrhovatel výslovně ve svém návrhu neuvedl, v čem měla spočívat újma na jeho právech. Otázka existence hrozby újmy na právech navrhovatele tak nebyla uspokojivě vyřešena, ačkoliv se jedná o nutnou podmínku řízení před úřadem,\" uvedl Švanda.
Podle něj úřad dostatečně nezvážil změny provedené zadavatelem v zadávací dokumentaci ani se nezabýval vlivem provedených změn na výběr dodavatele. \"V otázce nedostatečného vymezení zadávacích podmínek, tedy nejasně stanovené kilometráže zpoplatněných úseků pozemních komunikací, pak rozkladová komise dospěla k závěru, že pro účely koncipování nabídkové ceny byly podmínky vymezeny dostatečně a všichni dodavatelé měli pro stanovení ceny shodná východiska,\" dodal Švanda.
Konsorcium, které ministerstvo vybralo, mělo za 10,75 miliardy korun deset let s použitím satelitní technologie vybírat a spravovat mýtné na dálnicích a silnicích první třídy.