\"Zadávací řízení bylo zahájeno 20. srpna odesláním oznámení o zahájení veřejné zakázky do Věstníku veřejných zakázek a Úředního věstníku EU. Otevírání nabídek lze očekávat 29. října,\" uvedl Rýdl.
Ředitelství silnic a dálnic v mezičase mimo jiné dokončí záchranný archeologický výzkum, což umožní zkrátit původní lhůty výstavby o 12 měsíců oproti zrušené soutěži a minimalizovat časové ztráty. To by mělo umožnit zprovoznění obou úseků současně.
O úsek Opatovice - Časy se ucházelo osm zájemců. Nejvýhodnější nabídku podalo italsko-turecké konsorcium Astaldi a IC Ictas Insaat Sanay ve Ticaret. Požadovalo 2,88 miliardy korun, což je asi 60 procent předpokládané ceny odhadnuté projektantem. Důvodem pro rozhodnutí antimonopolního úřadu byl netransparentní postup zadavatele ve druhém kole soutěže. \"Ředitelství silnic a dálnic rozhodnutí Úřadu respektuje, nicméně s ním nesouhlasí a bude proti němu podávat žalobu k soudu,\" uvedl Rýdl v tiskové zprávě.
Do soutěže na navazující úsek Časy - Ostrov se přihlásilo sedm uchazečů. Neúspěšní uchazeči se rovněž odvolali proti výsledkům, ÚOHS však námitky zamítl. Úsek dlouhý 14,7 kilometru postaví Eurovia za 3,23 miliardy korun.
Úsek Opatovice - Časy je dlouhý 12,6 kilometru. Bude na něm několik set stavebních objektů včetně několika velkých mostních konstrukcí.