Plzeň podepsala s TSS smlouvu na prodloužení tramvajové trati

23.08.2018 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Plzeň 23. srpna (ČTK) - Do konce roku 2020 má mít Plzeň tramvajovou trať do průmyslové, obchodní a univerzitní zóny Borská pole. Trať dlouhou 1,3 kilometru se třemi zastávkami vybuduje za 480 milionů korun bez DPH konsorcium slovenských podniků TSS GRADE a Doprastav a české firmy Doprastav CZ. Primátor Plzně dnes na stavbu podepsal smlouvu.

Od konce roku 2020 tak bude obsloužená dvousethektarová část města, v níž je průmyslová a obchodní zóna s 12.000 pracovními místy, univerzita, bytové domy i kanceláře. Zatím tam zajíždějí jen autobusy a trolejbusová linka, což ve špičkách nestačí.

Vítězná nabídka z pěti byla o 16,3 milionu korun nižší než městem stanovený limit. \"Budujeme železniční koridory na Slovensku i v Česku,\" řekl dnes ČTK generální ředitel TSS GRADE a.s. Dušan Chovanec. Stavbu zahájí firma první zářijový týden.

Prodloužení tramvajové trati se připravovalo tři volební období, tedy 12 let. Poslouží rozvoji Borských polí, řekl ČTK primátor Martin Zrzavecký (ČSSD). Podle něj se protáhly zejména výkupy pozemků, na něž město vydalo téměř 170 milionů korun. Několik let se vedla zejména jednání se státní Správou hmotných rezerv. Radnice čekala i na dotace, které měly v první fázi pokrýt 30 procent nákladů, kdežto v novém plánovacím období EU dosáhnou 60 procent - z operačního programu Doprava ITI a z programu IROP.

Chovanec připustil, že lokální firma vzniklá v 90. letech měla v letech 2011 a 2012 horší mediální obraz kvůli finančním problémům. Poté podnik s 270 zaměstnanci změnil majitele i vedení a podle Chovance postoupil z druhé ligy do první. Obrat narostl na současných 90 milionů eur (zhruba 2,3 miliardy koun) ročně. Kromě železničních svršků a spodků už postavil tramvajovou trať v Bratislavě. Poslední tramvajová trať v ČR se podle TSS postavila před deseti lety v Brně, také do univerzitního kampusu. \"V Plzni využijeme lokální subdodavatele inženýrských sítí,\" řekl Chovanec.

Trať povede ze současné konečné tramvaje číslo 4, tedy od křižovatky Klatovská - Kaplířova - U Borského parku až po ulici U Letiště. Součástí stavby bude přemostění silnice na Klatovy I/27, vybudování nového terminálu MHD v Dobřanské ulici, přestavba dvou křižovatek a nové parkoviště v bývalých kasárnách.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK