\"Během dopravní špičky je velmi neefektivní, aby tuna kovu převážela jednu osobu deset bloků,\" řekl Khosrowshahi v rozhovoru s listem Financial Times. \"Krátkodobě to možná pro nás není finanční výhrou, ale z hledisla dlouhodobé strategie si myslíme, že to je přesně to, kam chceme směřovat,\" dodal.
Elektrokola společnost přidala do své aplikace letos v únoru, v dubnu pak převzala jejich výrobce, firmu Jump. Kola Jump jsou nyní k dispozici v osmi městech ve Spojených státech, včetně New Yorku a Washingtonu, zanedlouho by služba měla být spuštěna i v Berlíně. Firma se také spojila s výrobcem elektrických koloběžek Lime.
Ředitel Khosrowshahi připustil, že jízdy na kolech přinesou podniku méně peněz než stejné cesty autem, předpokládá však, že zákazníci budou tuto aplikaci využívat na kratší cesty a častěji, což by mohlo pokles příjmů kompenzovat. Řidiči, kteří budou na nové strategii rovněž tratit, by pak měli profitovat z lukrativnějších delších cest. Krátkodobé ztráty jsou podle šéfa Uberu nutné k dosažení dlouhodobých cílů. S tím souvisí i snahy vytlačit automobilovou dopravu z městských center.
Společnost Uber, která vloni vykázala ztrátu 4,5 miliardy dolarů (99,8 miliardy Kč), je přitom pod tlakem, aby zlepšila své finanční výsledky před očekávaným vstupem na burzu. Výnosy z podnikání v taxislužbě rostou, ale náklady na expanzi do nových oblastí, jako je sdílení kol a dodávky potravin, ztrátovost prohloubily.
Na některých trzích hospodaření firmy poznamenává i tlak regulačních úřadů. Například rada města New York tento měsíc rozhodla, že na období jednoho roku zastaví vydávání licencí sdíleným taxislužbám a pro podobný krok se vyslovil i starosta Londýna.