Investor, Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), zprovoznila kompletně zrekonstruovanou a upravenou Mikulášskou ulici včetně prostranství před hlavním nádražím, kde je nové parkoviště pro 63 aut a pro šest autobusů. Zmodernizovala a rozšířila silnice pod oběma mosty, což má zvýšit plynulost i bezpečnost automobilové dopravy v lokalitě. V důsledku investice města přes 80 milionů korun získají lidé lepší přístup k vlakovému nádraží, nové jízdní pruhy mají zlepšit průjezdnost.
Pod mostem blíže ke čtvrti Slovany se nově jezdí ve dvou pruzích, přičemž jeden slouží pro pravé odbočení z centra na most Milénia. Od Slovan vznikl samostatný pruh mimo tramvajové těleso. Most blíže k Tesku je na Slovany rozšířen na tři jízdní pruhy, jeden pro levé odbočení k nádraží, což dřív nebylo možné.
\"Pro moderní a rychlejší železniční dopravu je významná rekonstrukce chebského zhlaví a přestavba mostů. Z pohledu cestujících je však nejdůležitější rekonstrukce nástupišť a jejich zastřešení, přístup na nástupiště včetně výtahů a eskalátorů a vybudování nového podchodu ve východní části,\" řekl náměstek SŽDC Mojmír Nejezchleb. Zhlaví je místo, kde se koleje rozvětvují.
Oba mosty sloužily nepřetržitě 113 let, jejich staré ocelové konstrukce nahradila SŽDC novými. Zatím neskončila rekonstrukce technologií sdělovacího a zabezpečovacího zařízení, rozvodů nízkého napětí, osvětlení a trakce. Před nádražím se staví nové chodníky.
SŽDC tak uzavře další etapu modernizace plzeňského železničního uzlu za celkem zhruba 6,5 miliardy korun, která je teď mírně za polovinou a má být hotova do konce roku 2022. Jde o největší současnou rekonstrukci stanice v ČR, 70 procent nákladů pokryjí dotace EU.