\"Tempo oživení je od začátku roku velmi silné,\" uvedl předseda automobilového výboru AEB Jörg Schreiber. V srpnu podle něj k růstu přispěly spontánní nákupy zákazníků podpořené oslabením rublu. Prodej se má zvyšovat i v příštích měsících, protože od ledna v Rusku vzroste daň z přidané hodnoty, která zdraží auta pro konečné spotřebitele.
Nejprodávanější značkou zůstává Lada, jejímž výrobcem je ruská automobilka AvtoVAZ. Prodej vozů Lada v srpnu vzrostl o devět procent, podíl automobilky AvtoVAZ na ruském trhu se však mírně snížil, a to na 19,5 procenta.
Česká automobilka Škoda Auto zvýšila odbyt o 34 procenta na 6741 aut a její podíl na trhu vzrostl na 4,6 procenta. Největší zájem byl o model Rapid, kterému patřila mezi nejprodávanějšími modely 11. příčka. Mezi 25 nejprodávanějších modelů se však v srpnu nedostala Octavia A7, i když za osm měsíců patří stále mezi 20 nejprodávanějších modelů.
Rusko je nyní podle prodeje aut pátým největším automobilovým trhem v Evropě za Německem, Británií, Francií a Itálií. Ruský automobilový trh loni poprvé od krize vzrostl, a to o 11,9 procenta na téměř 1,6 milionu aut. Letos AEB počítá s nárůstem prodeje zhruba o deset procent na 1,75 milionu vozů. Automobilky, prodejci a analytici však očekávají, že plán Ruska zvýšit daň z přidané hodnoty zvýší ceny aut a poškodí poptávku i prodej aut, i když před zvýšením daně chystaným na příští rok by se mohl prodej dočasně prudce zvýšit.
Kdysi vzkvétající automobilový trh v Rusku se v uplynulých letech stal obětí slábnoucí ekonomiky, na kterou dolehly nízké ceny ropy a západní sankce uvalené na Rusko kvůli jeho postupu v ukrajinské krizi. Prodej aut se od roku 2012, kdy dosáhl rekordních téměř tří milionů, snížil asi o polovinu.