List už dříve informoval, že někteří zaměstnanci oddělení doplňovali do zákaznických dokumentů informace jako datum narození a číslo sociálního zabezpečení bez souhlasu klientů. Ministerstvo nyní zjišťuje další informace. Chce se například i dopátrat, zda byl v bance nastaven nějaký systém neetického a potenciálně podvodného chování zaměstnanců ve spojení s tlakem manažerů.
Problematické jednání se odehrávalo během loňského roku až do začátku roku letošního. Zaměstnanci upravovali klientské dokumenty, protože banka spěchala, aby dodržela termíny Úřadu pro kontrolu měny (OCC) v souvislosti s bojem proti praní špinavých peněz.
Problém objevila a úřadu OCC nahlásila sama banka. Původně se týkal jen divize pro zákazníky s ročními tržbami od pěti do 20 milionů dolarů (111 až 442 milionů Kč), později banka objevila stejné praktiky v oddělení pro středně velké podniky.
Wells Fargo už se přitom snaží vymanit z několika skandálů. V dubnu jí byla vyměřena pokuta ve výši jedné miliardy dolarů kvůli pochybení v oblasti hypoték a půjček na automobily, v srpnu zase pokuta za pochybení při prodeji cenných papírů krytých hypotékami z počátku finanční krize.