Prazdroj od října zdraží některá piva, Pilsner Urquell o 1,50 Kč

07.09.2018 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Plzeň 7. září (ČTK) - Plzeňský Prazdroj od 1. října zvýší ceny některých piv v průměru o 3,7 procenta. Zdražení se dotkne především balených i čepovaných ležáků, které na trhu patří k dražším pivům. Ceny výčepních piv v sudech a tancích se nemění. Informaci o zvýšení cen získala ČTK od některých největších odběratelů, kterým pivovar změnu už začal oznamovat. Balený i čepovaný Pilsner Urquell podraží o 1,50 Kč na půllitr. Zdražení ČTK potvrdila mluvčí pivovaru Jitka Němečková. Prazdroj tak podle ní reaguje na zvyšující se náklady.

Prazdroj naposledy zdražoval loni v říjnu o 3,1 procenta, ale pouze balená piva. Ceny čepovaných piv se dva roky neměnily. Změnu cen největšího českého pivovaru v minulosti kopírovala většina tuzemských pivovarů.

Ležáky v lahvích a plechovkách i čepované od října zdraží zhruba o korunu, Pilsner Urquell o 1,50 Kč za půllitr. Ceny jedenáctistupňových piv se zvednou asi o 60 haléřů za půllitr. Ceny výčepních piv v sudech a tancích se nemění, u balených desítek se zvednou pouze u některých značek. Cena nejpopulárnějších desítek Gambrinus a Radegast a také ciderů zůstane na současné úrovni.

Prazdroj loni prodal v ČR a v cizině rekordních více než 11 milionů hektolitrů piva, meziročně téměř o tři procenta více. Odbyt v zahraničí přesáhl čtyři miliony hektolitrů a meziročně se zvýšil o osm procent. Tuzemské prodeje činily sedm milionů hektolitrů piva.

Zdražení je reakcí na zvyšující se náklady, uvedla mluvčí pivovaru. Podle ní rostou ceny vstupních materiálů, zvyšují se zejména náklady v dopravě a logistice - především u externích dodavatelů, kteří do svých služeb promítají i zvyšující se mzdy. \"Zohlednit musíme i vysoké investice, včetně již naplánované stavby nové linky na plechovky v Nošovicích a loňských i letošních investičních akcí, které jsme realizovali. Dohromady jde o více než 1,2 miliardy korun, které směřovaly zejména do výroby ležáků,\" řekla Němečková.

Cílem Prazdroje je také cenově odlišit desítistupňová, jedenáctistupňová a dvanáctistupňová piva, dodala. \"Platí to zejména pro obchody, kde ceny piv v posledních mnoha letech víceméně stagnují,\" uvedla.

Největšího výrobce piva v ČR Plzeňský Prazdroj a další bývalé podniky pivovarnické skupiny SABMiller v Evropě loni na jaře převzala japonská skupina Asahi. Za Prazdroj a další čtyři evropské pivovary zaplatila téměř 200 miliard korun.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK