Část dozorčí rady v červenci odvolal Řídící výbor ČD. Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) tehdy mezi hlavní cíle nově složené rady zařadil vypsání výběrového řízení na nový management podniku. Do něj by se mohli přihlásit i nynější členové představenstva, kteří jsou ve funkcích čtyři roky. Ťok současnému vedení vyčítá pomalou liberalizaci provozu na železnici.
Obměněná rada na prvním zasedání v srpnu zvolila do svého čela Moose. Ten po svém zvolení novinářům řekl, že členové rady vypracují vlastní analýzu o stavu podniku, přičemž jejich výsledky by měly být klíčové při dalším rozhodování o budoucnosti současného vedení společnosti. Zda jsou již analýzy hotové Moos nyní nechtěl říci.
Možné řešení výběrového řízení nevyloučil místopředseda Odborového sdružení železničářů (OSŽ) Vladislav Vokoun. Podle něj by rada měla projednat standardní otázky kolem fungování podniku, zároveň připustil možnost řešení personálních změn. Jasno bude až po schválení programu, řekl ČTK.
\"Podle nás však dosud nikdo nepřednesl dostatečné důvody pro změny,\" zopakoval Vokoun nesouhlas odborů s případnými změnami. Komplikace při liberalizaci jsou podle OSŽ zástupným důvodem, protože vedení podniku při tomto procesu mělo hájit zájmy společnosti.
Řídící výbor ČD v červenci odvolal z devítičlenné dozorčí rady jejího předsedu Milana Ferance (ANO) a další čtyři členy.
Vedle exministra dopravy Moose, který přednáší na Dopravní fakultě ČVUT, jsou novými členy dozorčí rady Karel Pospíšil z VUT Brno, Josef Kolář z Fakulty strojní ČVUT, Lukáš Týfa z Fakulty dopravní ČVUT a ředitel kanceláře předsedy Poslanecké sněmovny Jan Štrof. Členy rady zůstali Jan Pejša, Vladislav Vokoun a Antonín Leitgeb z OSŽ a dopravní odborník Vojtěch Kocourek.