Silničáři plánují v roce 2019 zahájit práce na 17 úsecích dálnic a dalších 21 místech silnic I. třídy. Celkem tak stát příští rok zahájí práce na opravě nebo stavbě skoro 125 kilometrů dálnic. Většina z nich by měla být hotova nejpozději do roku 2023.
Nejrušněji bude v příštím roce opět na dálnici D1. Vedle modernizace dalších úseků mezi Prahou a Brnem začnou práce i na novém úseku z Říkovic do Přerova. Na ten příští rok stát poskytne zhruba osm miliard korun.
Velká část investic zamíří také na stavbu dálnice D3, konkrétně na úseky Úsilné-Hodějovice a Hodějovice-Třebonín, které dohromady vyjdou na téměř 16 miliard korun. Velmi živo by mělo také na dálnicích D7, D35, D46, D48, D49 a D52.
Menší balík peněz by měl směřovat na železnici. Největší připravované investice poputují na optimalizací úseků v okolí Prahy, konkrétně úseky Mstětice-Praha Vysočany a Praha Smíchov-Černošice. Pokračovat bude například také modernizace trati Veselí nad Lužnicí-Tábor.
Rozpočet SFDI zatím stále nezahrnuje peníze na krajské silnice. Stát v minulých letech poskytoval krajům mimořádné dotace z vládních nebo ministerských úspor či nepotřebných zdrojů. V posledních čtyřech letech takto kraje dostaly od státu zhruba 15 miliard korun. Ministerstvo proto chce v současnosti vytvořit systém, který by zajistil financování silnic II. a III. tříd ve výši čtyř miliard korun ročně.
Podle loňské prověrky Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ) byla výstavba dálnic v letech 2013 až 2017 velmi pomalá a ani v příštích letech příliš nezrychlí. Státem daný termín dokončení dálniční sítě v roce 2050 při současném tempu nelze podle NKÚ stihnout.
Rozpočet ministerstva dopravy, který zahrnuje i SFDI, dostala aktuálně k projednání vláda. Ta by jej v rámci návrhu státního rozpočtu měla do konce září předložit k projednání poslancům.