Celý trh podle Vlčka letos skončí blízko úrovně 270.000 prodaných aut. Loni to bylo podle statistik 271.600 aut, ale z toho 35.000 až 40.000 směřovalo do ciziny v rámci tzv. reexportů. \"Letos podobný trend nepředpokládáme mimo jiné kvůli změně kurzu koruny k euru. Proto se dá říci, že i letos má domácí trh slušnou dynamiku,\" podotkl.
Od ledna do srpna Škoda v tuzemsku zvýšila prodej o čtyři procenta na 59.320 aut. Prodeje Škody letos mírně rostou v oblasti firemních flotil, o 12 procent pak vzrostly prodeje fyzickým osobám.
V samotném srpnu celý trh posílil o 31 procent. Bylo to způsobené tím, že prodejci některých značek registrovali velké množství vozů na sebe, které se pak ve statistikách objevily jako prodané, i když si je neodvezli koncoví zákazníci. Důvodem jsou nová pravidla měření emisí od letošního září, kterými některé modely ještě nestihly projít, a od září by se tak nemohly v Česku jako nové prodávat. Podle Vlčka však Škoda cestou prodeje na sklad dealerů nešla. Předzásobení trhu se podle něj projeví v poklesu prodejů v září a říjnu, když jen za první týden v září se prodalo meziročně o 2500 nových aut všech značek méně.
V sekci prodeje ojetých aut plánuje letos Škoda prodat v rámci programu Škoda Plus 50.000 aut, tedy o 10.000 automobilů více než loni. Do srpna zvýšila prodej o 14 procent na 33.000 aut. V roce 2020 plánuje v rámci Škoda Plus prodat 100.000 ojetin. Do programu Škoda Plus je zapojeno 124 certifikovaných prodejních míst. Škoda má v Česku celkem 184 showroomů.
Servisní služby vzrostly od srpna o dvě procenta na 641.000 návštěv autorizovaných servisů. Obrat z prodeje originálních dílů stoupl o šest procent na 2,13 miliardy Kč.