Zmíněné konsorcium se zavázalo uskutečnit práce za 216,77 milionu eur (5,5 miliardy Kč). Hodnotu zakázky, která zahrnuje modernizaci asi 31 kilometrů tratě a dále instalaci systému řízení železniční dopravy, ŽSR původně odhadla na zhruba 305 milionů eur (7,8 miliardy Kč).
ŽSR podle dřívějších informací slovenských médií nejprve vyloučila kazašsko-italské konsorcium z tendru. Po jeho stížnosti ho do soutěže vrátil úřad, který na Slovensku dohlíží na veřejné zakázky.
Společnost ŽSR nyní uvedla, že nabídku konsorcia přijímá. Samotná smlouva zatím nebyla uzavřena s ohledem na možnost podávání námitek k soutěži.
Trať od Bratislavy po hranici s Českem je součástí mezinárodního koridoru. Po zmodernizovaných úsecích budou moci vlaky jezdit rychleji než v současnosti.
Do soutěže se zapojilo celkem pět zájemců. Na třetím místě při vyhodnocení nabídek skončilo konsorcium, jehož účastníky jsou také české firmy Eurovia CS a AŽD Praha. Toto konsorcium předložilo nabídku s cenou 353,48 milionu eur (devět miliard Kč). O zakázku samostatně usilovala pražská firma Subterra, jež požadovala za vykonání zakázky 392,41 milionu eur (deset miliard Kč), vůbec nejvíce ze všech účastníků tendru.