Za mimořádným růstem podle ACEA stojí zavedení nové metodiky měření emisí a spotřeby automobilů WLTP (Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure), která se týká všech nově registrovaných vozidel od 1. září 2018. Někteří výrobci proto nabízeli vozy před WLTP za velmi atraktivní ceny.
V srpnu se nejvíce dařilo automobilce Renault, která zvýšila prodeje o 56,4 procenta, její partner Nissan pak o 46,3 procenta. Volkswagen zaznamenal růst o 39,3 procenta a Fiat Chrysler o 38,9 procenta.
Prodej nových osobních automobilů v EU se za prvních osm měsíců letošního roku meziročně zvýšil o 6,2 procenta na 10,8 milionu vozů. Co se týče hlavních trhů, za prvních osm měsíců registrace nových osobních automobilů vzrostly ve Španělsku o 14,6 procenta, ve Francii o 8,9 procenta a v Německu o 6,4 procenta. V Itálii stagnovaly a v Británii o 4,2 procenta klesly. V České republice registrace podle ACEA stouply o 4,3 procenta.
Český Svaz dovozců automobilů již začátkem měsíce oznámil, že prodej nových osobních aut v ČR od ledna do konce srpna meziročně stoupl o čtyři procenta na 193.252 vozů. V srpnu registrace vzrostly o 31 procent.
První je značka Škoda s 59.320 registrovanými osobními auty, následují Volkswagen (19.640 aut), Hyundai (15.007 vozů), Dacia a Ford. Nejprodávanějšími modely jsou Škoda Octavia s téměř desetiprocentním podílem, Fabia s osmi procenty a Rapid s podílem na trhu přes pět procent. Na dalších místech jsou Hyundai i30 a Škoda Superb.