Omezení na jedné ze dvou traťových kolejí začalo platit v úterý. \"Stalo se tak na základě mimořádné prohlídky a hlášení strojvedoucího. Důvodem je porucha geometrické polohy koleje vzniklá poklesem železničního spodku. Vzniklý stav řešíme podbíjením,\" uvedla Pistoriusová. SŽDC na místo povolala geotechnika, na základě jeho doporučení se provádí další zajišťovací práce. Instaluje také měřící body ke sledování stavu železničního spodku.
Právě mezi Dalovicemi a Hájkem se 14. dubna zcela sesunul svah pod asi 70 metrů dlouhým usekem jedné z kolejí. V místě sesuvu do té doby jezdily vlaky rychlostí až 80 kilometrů v hodině. Dopravu se podařilo včas zastavit jen díky pozornosti traťmistra, který si všiml prvních známek závady. SŽDC na místě odtěžila sesutou zeminu, vybudovala novou výztuž náspu a ve 300 metrů dlouhém úseku obnovila železniční svršek a trakční vedení.
Příčinou dubnového sesuvu bylo podle SŽDC zřejmě použití více než 100 let stará technologie a nevhodného materiálu při rozšíření trati v 19. století. Trati proto i po opětovném zahájení provozu věnovala firma zvýšenou pozornost.