Celková výše pokut byla ovlivněna uložením jedné sankce za 1,5 milionu společnosti Worm a další pokuty ve výši 500.000 korun firmě BNM-Medical Czech SE.
Novela zákona o ochraně spotřebitele, která zavedla mimo jiné povinnost oznamování předváděcích akcí obchodní inspekci, vstoupila v platnost již na začátku roku 2014. Měla zamezit zneužívání důvěry a zranitelnosti spotřebitelů, zejména seniorů. \"ČOI však stále zjišťuje, že se na českém trhu pohybují společnosti, které své zákonné povinnosti při organizování předváděcích akcí neplní. V těchto kontrolách budeme i nadále pokračovat,\" uvedl ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.
Prodávající je podle zákona povinen organizování akce oznámit České obchodní inspekci, a to nejpozději deset pracovních dnů před jejím konáním. Musí také uvést, jaké zboží na akci bude nabízet. Další novela zákona o ochraně spotřebitele také pořadatelům předváděcích akcí nařídila, že na letácích musí být ceny nabízeného zboží a že pořadatelé nesmí přímo na akcích a ve lhůtě dalších sedmi dní přijímat od kupujících peníze.