Podíl BAT na českém cigaretovém trhu se loni zvýšil o 0,9 procentního bodu na 21,5 procenta. Firemní podíl JTI na loni činil 17,9 procenta, o skoro dva procentní body více než předloni.
BAT uvádí, že tržní podíl jí rostl zejména posilováním značky Rothmans, která loni získala navíc jeden procentní bod, a vzrostla tak na 4,2 procenta, hlavně díky svým novým formátům. \"Meziroční nárůst zaznamenaly i další značky z BAT portfolia. HB narostla o 0,3 procentního bodu na 2,2 procenta. Hlavní značka Viceroy zastavila svůj dlouhodobý pokles a narostla o 0,2 procentního bodu na 11,9 procenta díky obnovené marketingové podpoře,\" dodala ve zprávě společnost. Značka Vogue jí pak meziročně rostla o 0,2 procenta na 0,5 procenta mimo jiné díky lepší distribuci. Společnost včetně čtyř lidí ve vedení a tří jednatelů loni v ČR zaměstnávala 132 lidí, meziročně o tři méně.
JTI se chce i letos zaměřit na prodej tabákových výrobků, dobrých výsledků chce dosahovat především najímáním talentovaných pracovníků, píše ve zprávě. \"Tyto činnosti pro náš nepřetržitý úspěch považujeme za klíčové, a to i přes přísnější regulatorní prostředí v důsledku nového nařízení EU TPD2, které vstoupilo v platnost ve druhé polovině roku 2017,\" dodala společnost. Společnost loni zvýšila svůj počet zaměstnanců o tři, měla jich tak včetně vedení sedmičlenného firmy 134.
Další konkurenční české pobočce tabákové firmy Imperial Tobacco klesl ke konci loňského září meziročně zisk o 48,5 procenta na 147 milionů korun. Tržby se snížily o zhruba 352 milionů na 11,1 miliardy Kč. Společnost prodává například cigarety Gauloises, Davidoff, West, dále tabáky Route 66 či Golden Virginia.
Jedničce domácího trhu společnosti Philip Morris loni meziročně vzrostl čistý zisk o 25,9 procenta na 3,5 miliardy korun. Tržby bez spotřební daně a DPH stouply o 6,5 procenta na 12,2 miliardy korun. Růst čistého zisku a konsolidovaných tržeb byl dán podle vedení firmy hlavně příznivým vývojem cen cigaret v Česku a na Slovensku. Provozní zisk se podobně jako zisk před zdaněním zvýšil o 25 procent na 4,3 miliardy korun. Tržby v tuzemsku bez spotřební daně a DPH vzrostly o 7,4 procenta na 6,4 miliardy Kč. Tržní podíl v ČR klesl o 0,9 procentního bodu na 45,2 procenta a na Slovensku o 0,1 procentního bodu na 57 procent.