Vedle Škody zvýšila produkci i kolínská TPCA, a to o 2,4 procenta na 140.489 mini vozů. Naopak nošovická Hyundai zaznamenala pokles o 7,3 procenta na 218.950 vyrobených automobilů.
Výroba nákladních aut se i po pozvolném náběhu Avie propadla o 48 procent. Avia vyrobila 39 vozů, kopřivnické Tatře klesla produkce o 52 procent na 495 aut. Produkce autobusů se naopak zvýšila o 8,5 procenta na 3075 vozidel. Největší Iveco Bus zvýšila počet vyrobených vozidel o 7,3 procenta na 2722 autobusů. SOR rostl o čtvrtinu na 331 vozů.
U jediného výrobce motocyklů Jawa Moto klesla výroba o čtyři procenta na 933 strojů.
Uvedená čísla ve svém souhrnu podle rektora Škoda Auto Vysoké školy Pavla Mertlíka svědčí jednak o nabídkové bariéře na straně českých automobilek, kdy objemově rozhodující část výrobců motorových vozidel pracuje na hranici plného využití svých kapacit, jednak o tom, že evropský automobilový trh je v důsledku řadu let trvající konjunktury nasycen a prostor pro růst odbytu není velký. \"Dnes publikovaná čísla o výrobě a odbytu motorových vozidel tak zapadají do celkového obrázku postupného snižování tempa růstu české ekonomiky,\" podotkl.