\"V oblasti kávového byznysu byl rok 2017 mimořádným rokem, s meziročním růstem devět procent,\" napsala firma. Loni společnost investovala do prodejní sítě, kterou rozšířila o obchod na pražském Letenském náměstí. \"Zároveň společnost investovala prostředky do kompletní rekonstrukce několika starších prodejen a do všech obchodních jednotek na trhu zavedla inovaci v podobě digitálních cenovek,\" stojí ve výroční zprávě. Firma měla loni v ČR 40 vlastních obchodů, síť tu buduje od roku 2004.
Na začátku loňského září dokončila firma rozšíření své distribuční haly za 1,6 miliardy korun v chebské průmyslové zóně. S celkovou plochou 73.000 metrů čtverečních jde o druhou největší logistickou halu v Česku a pro Tchibo je to největší distribuční centrum ve střední a východní Evropě.
Druhým rokem společnost pokračovala i v zavádění tzv. pop-up storů. \"Jedná se o dočasné obchody, které se v dané lokalitě vyskytují dva až tři měsíce a kde se prodává zboží ze starších kolekcí za výhodnější cenu,\" uvedla firma.
Vlastníkem Tchibo Praha je společnost Eduscho Austria, která patří firmě maxingvest ag sídlící v Hamburku. Společnost loni v ČR zaměstnávala 414 lidí, stejně jako předloni.
Tchibo bylo založeno v roce 1949 v Hamburku. Na českém trhu působí od roku 1991. V Jihlavě původně fungoval i závod Tchiba na pražení kávy, výroba tu však byla asi přes desetiletím ukončena.
Spotřeba zrnkové kávy v ČR se podle údajů Českého statistického úřadu pohybuje kolem dvou kilogramů na hlavu a rok. Jak dříve odhadl marketingový manažer Nescafé Jan Doležel, celý trh s kávou dosahuje v ČR 30 miliard korun ročně a roste.