Tržby Tchiba loni klesly o 1,5 pct, pohybují se kolem 3 mld.Kč

01.10.2018 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 1. října (ČTK) - Prodejci kávy a spotřebního zboží Tchibo Praha loni meziročně klesly tržby o 1,5 procenta na 2,99 miliardy korun v ČR, v zahraničí stouply zhruba o 20 milionů na 68 milionů korun. Letos firma očekává pokles tržeb ze spotřebního zboží o 6,5 procenta kvůli vnitřní restrukturalizaci. Zisk firmě loni vzrostl o 1,6 procenta na 155,8 milionu korun. Firma to uvedla ve výroční zprávě umístěné ve Sbírce listin.

\"V oblasti kávového byznysu byl rok 2017 mimořádným rokem, s meziročním růstem devět procent,\" napsala firma. Loni společnost investovala do prodejní sítě, kterou rozšířila o obchod na pražském Letenském náměstí. \"Zároveň společnost investovala prostředky do kompletní rekonstrukce několika starších prodejen a do všech obchodních jednotek na trhu zavedla inovaci v podobě digitálních cenovek,\" stojí ve výroční zprávě. Firma měla loni v ČR 40 vlastních obchodů, síť tu buduje od roku 2004.

Na začátku loňského září dokončila firma rozšíření své distribuční haly za 1,6 miliardy korun v chebské průmyslové zóně. S celkovou plochou 73.000 metrů čtverečních jde o druhou největší logistickou halu v Česku a pro Tchibo je to největší distribuční centrum ve střední a východní Evropě.

Druhým rokem společnost pokračovala i v zavádění tzv. pop-up storů. \"Jedná se o dočasné obchody, které se v dané lokalitě vyskytují dva až tři měsíce a kde se prodává zboží ze starších kolekcí za výhodnější cenu,\" uvedla firma.

Vlastníkem Tchibo Praha je společnost Eduscho Austria, která patří firmě maxingvest ag sídlící v Hamburku. Společnost loni v ČR zaměstnávala 414 lidí, stejně jako předloni.

Tchibo bylo založeno v roce 1949 v Hamburku. Na českém trhu působí od roku 1991. V Jihlavě původně fungoval i závod Tchiba na pražení kávy, výroba tu však byla asi přes desetiletím ukončena.

Spotřeba zrnkové kávy v ČR se podle údajů Českého statistického úřadu pohybuje kolem dvou kilogramů na hlavu a rok. Jak dříve odhadl marketingový manažer Nescafé Jan Doležel, celý trh s kávou dosahuje v ČR 30 miliard korun ročně a roste.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK