Předběžné opatření se podle společnosti Liftago týká všech měst, v nichž Taxify funguje, s výjimkou Prahy, kde případ aktuálně řeší soud. Taxify působí také v Ostravě, Olomouci, Plzni a Českých Budějovicích.
Podle ředitele Liftaga Ondřeje Krátkého nemusí Taxify přerušovat svoji činnost, musí však jezdit s licencovanými řidiči. Estonská firma podle něj dosud nechala své řidiče vozit zákazníky bez splnění potřebných zákonných požadavků a prověření trestní bezúhonnosti.
\"Konkurenční služby porušující stávající zákon bohužel nemají žádnou motivaci ke zlepšení pravidel pro všechny na trhu,\" řekl Krátký. Podle něj platformy jako Uber nebo Taxify zneužívají své postavení, kdy vystupují jako zprostředkovatelé softwarů a za konání řidičů tak nenesou zodpovědnost.
Taxify s kritikou konkurence nesouhlasí a nadále zastává názor, že předmětem jejího podnikání není nic z toho, co se v kritice opakovaně objevuje. \"Taxify bylo, je a nadále zůstane tvůrcem a provozovatelem softwarové platformy, kterou mohou využívat všichni řidiči, kteří si aplikaci nainstalují do svého chytrého telefonu,\" napsal ČTK šéf společnosti v Česku Roman Sysel.
Podobný návrh na předběžné opatření loni proti Taxify podalo také Sdružení pražských provozovatelů taxislužby. Chtělo zakázat provozování i zprostředkování služeb firmy v Praze. Soud však předběžné opatření vydat odmítl a případ nadále řeší.
Taxify začala v Česku fungovat v srpnu 2015. V Praze podle údajů společnosti využívá aplikaci několik stovek aktivních řidičů. V dalších městech začala služba fungovat od letošního července.
Česká firma Liftago byla založena v roce 2012 a podle informací firmy jejích služeb využívá přes 300.000 zákazníků ročně. Firma využívá výhradně služeb licencovaných řidičů. Do konce roku chce jezdit ve všech krajských městech.
Pražští taxikáři na protest proti působení Uberu a Taxify v hlavním městě několikrát blokovali dopravu. Uber argumentoval tím, že není taxislužbou, ale že zprostředkovává spolujízdu v rámci sdílené ekonomiky. S tím taxikáři nesouhlasí.
sip rot