ŘSD odkládá obchvat Chýnova, ve stavebním řízení jsou odvolání

02.10.2018 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Chýnov (Táborsko) 2. října (ČTK) - Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) musí odložit stavbu obchvatu Chýnova na Táborsku, s kterou chtělo začít letos na podzim. Jedna z žen, která má poblíž trasy pozemky, podala odvolání proti všem třem stavebním povolením. Tříkilometrový obchvat by měl podle ŘSD stát kolem 430 milionů Kč. ČTK to řekli mluvčí ŘSD Nina Ledvinová a starosta Chýnova Pavel Eybert (ODS). Městem, jež leží na hlavním tahu z Tábora na Humpolec a k dálnici D1, nyní projíždí téměř 10.000 aut denně.

ŘSD má již všechna tři potřebná stavební povolení, dostalo je během května až srpna. Proti všem povolením ale podala odvolání žena, která má v sousedství plánovaného obchvatu nemovitost.

\"Tato osoba podávala námitky během stavebního řízení. A nakonec podala odvolání proti vydaným stavením povolením, neboť se domnívá, že její námitky nebyly dostatečně vyřešeny. Jak rychle budou odvolací řízení vyřešena a jakým způsobem, nechceme předjímat,\" řekla Ledvinová.

ŘSD má vykoupené pro stavbu všechny pozemky, hotovou projektovou dokumentaci, vybranou firmu, ale stále trvá stavební řízení. Tříkilometrový obchvat povede jižně od města, ve velké většině po zemědělských pozemcích. Jeho stavba by měla trvat 27 měsíců.

S majitelkou pozemků, která se ve stavebním řízení odvolala, jednali zástupci ŘSD i města. \"Snažili jsme se paní vysvětlit, že si stejně nic nevyvzdoruje, že nakonec se silnice stejně postaví, jenom je otázka kdy. Ale oni to tak nevidí, obchvat nechtějí, a když jsme jim říkali, jaké kompenzace by vám vyhovovaly, neřekli nic. Otázka je, jak dlouho do toho budou chtít strkat peníze, protože je zastupují pražští advokáti, a ti nebudou zadarmo. Má právo se odvolat, dovolávat se spravedlnosti u soudu, ale je opravdu smutné, že zájem jediného člověka, který je možná trošku i oprávněný, přebije zájem tisíců lidí. Bohužel,\" řekl Eybert.

Přes Chýnov projede podle městského měření 10.000 aut denně, z toho je třetina nákladních. Když jsou na D1 kolony nebo uzavírky, provoz podle starosty ještě zesílí. Obchvat by měl odvést z města velkou část hlavně kamionů, ale i osobních aut. První projekt na obchvat vznikl již za druhé světové války, v roce 1940. Zůstal ale jen na papíře.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK