Obě společnosti již od začátku letošního roku spolupracují na distribuci denního tisku do schránek předplatitelů. \"Je to pro nás logický krok. PNS prostřednictvím spolupráce s Mediaservisem vstoupila na trh s předplaceným tiskem. Akvizice Mediaservisu nám umožní věnovat se s větší intenzitou zlepšení fungování projektu distribuce předplatného deníků,\" uvedl Novák.
Od spojení si obě firmy slibují využití synergií. Jako první se nabízí rozšíření doručování o další předplacené tituly, již od září zajišťuje PNS dopravu adresných zásilek, tedy dopisů doručovaných Mediaservisem, do vybraných předávacích míst v celé ČR. Připravuje se také stěhování provozů Mediaservisu do společných prostor s PNS a řada dalších opatření.
Denně se v rámci předplatného do schránek doručuje v průměru 200.000 deníků. PNS zajišťuje rozvoz předplacených novin z tiskáren do zhruba 3100 míst, kde si je přebírají doručovatelé Mediaservisu a následně je roznášejí do schránek. Situace v oblasti doručování předplatného je podle Nováka po problémech na začátku roku v současné době stabilizovaná. Doručování novin zajišťuje každý den 3800 doručovatelů a systém funguje bez větších obtíží.
Mediaservis doručuje adresné a neadresné zásilky například reklamní letáky. Pro tuto činnost zaměstnává téměř 10.000 doručovatelů. Dosud byl součástí slovenské skupiny Cromwell, která je na Slovensku největším alternativním poštovním operátorem.
První novinová společnost je největším distributorem tisku v ČR. Hlavními akcionáři PNS jsou Vltava Labe media (35 procent), Czech News Center (27 procent), Mafra (26,3 procenta) a Bauer Media (11,2 procenta).