Dálnice z Hradce Králové ve směru na Jaroměř odvede dopravu z tranzitní silnice číslo 33 z Hradce Králové směrem na Náchod. Tato silnice patří k nejzatíženějším v Královéhradeckém kraji a její kapacita je podle silničářů zcela vyčerpána. Denně po silnici z Hradce Králové směrem na Jaroměř nyní projede až 17.000 vozidel a v roce 2040 se počítá v těchto místech se zvýšením na 28.400 až 42.250 vozidel za den.
Úsek Hradec Králové - Smiřice bude stavět sdružení vedené společností Eurovia, dalšími členy sdružení jsou firmy Metrostav a Swietelsky. Cena je 2,59 miliardy korun bez DPH. Stavbaři v úseku vybudují 18 mostů, z toho 11 na dálnici a sedm nad dálnicí, o celkové délce 1168 metrů. Dále postaví dvě mimoúrovňové křižovatky a šest protihlukových stěn o celkové délce 1,3 kilometru. Navazující úsek o délce 7,15 kilometru ze Smiřic do Jaroměře staví sdružení společností Porr a Porr Bau za 1,5 miliardy korun bez DPH.
Stavbu úseku mezi Hradcem a Smiřicemi zdržel rozklad ekologického hnutí Děti Země proti vydání stavebního povolení na osmikilometrový úsek z Hradce Králové do Předměřic nad Labem. Stavbu nakonec odblokovala dohoda, kterou 29. srpna Děti Země uzavřely s Ředitelstvím silnic a dálnic ČR. Na část z Předměřic do Smiřic ŘSD pravomocné stavební povolení mělo, Děti Země proti němu rozklad nepodaly.
Součástí dohody mezi hnutím a ŘSD je například to, že při výstavbě technická opatření zajistí ochranu dřevin a porostů zeleně v okolí stavby, které nejsou určené ke kácení. Za účasti ekologického dozoru, ke kterému byla vybrána firma NaturaServis, by měli být také ochráněni obojživelníci a plazi. ŘSD bude pravidelně měřit hlučnost na staveništi a do dvou let od zahájení výstavby ŘSD vypracuje projekt náhradní výsadby dřevin.
Zbývající úseky D11 z Jaroměře do Trutnova a z Trutnova ke státní hranici dohromady měří 40,8 kilometru. ŘSD u obou usiluje o vydání územního rozhodnutí, aby mohlo začít vykupovat pozemky. Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) letos uvedl, že až k hranicím by dálnice mohla být hotová v roce 2025.
D11 z Prahy na polské hranice se začala stavět v roce 1978 a zatím je z plánovaných 154 kilometrů hotových necelých 91 kilometrů. Od loňského srpna dálnice končí na okraji Hradce Králové sjezdem do části Kukleny. V Královci u Trutnova se má D11 napojit na budovanou polskou silnici S3.
Zdeněk Rychtera dr