\"Růst tam určitý bude, ale nebude již tak strmý. Je to dáno mimo jiné tím, že automobilky jedou na hranici svých kapacit. Produkci ovlivňuje i náběh nových modelů a také situace na trhu práce,\" podotkl Wojnar.
Nárůst očekává nejen v produkci osobních aut, ale i ve výrobě jako celku, která zahrnuje i produkci nákladních aut, autobusů, motocyklů a přípojných vozidel.
Automobilky čeká ve středu v Evropském parlamentu důležité hlasování o limitech emisí oxidu uhličitého u nových aut. Evropská komise (EK) navrhuje, aby od roku 2030 nově vyrobené automobily vypouštěly o 30 procent méně oxidu uhličitého, než je norma stanovená pro rok 2021. Výbor pro životní prostředí žádá dokonce redukci o 45 procent. Automobilky požadují snížení o 20 procent. Podle Wojnara je automobilový průmysl zemí visegrádské skupiny (V4) v požadavku jednotný, stejně jako čeští europoslanci a česká vláda. Visegrádskou skupinu tvoří Česká republika, Slovensko, Polsko a Maďarsko.
\"Celkově bych si přál, aby v Evropě nedocházelo k předhánění některých zemí, kdo víc ty podmínky přitvrdí. U některých zemí je to skutečně nad rámec toho, co je realistické, co je dosažitelné,\" dodal Wojnar.
Výroba osobních aut v České republice vzrostla za osm měsíců letošního roku o 0,15 procenta na 941.931 vozů. Největší Škoda Auto zvýšila produkci o 2,7 procenta na 582.492 aut. Celkem 867.825 aut z tuzemských automobilek šlo na export.