Na domácím trhu se firmě dařilo, její prodeje na srovnatelné bázi se ve druhém kvartále zvýšily o 2,5 procenta po růstu o 2,1 procenta v prvním čtvrtletí. Zásluhu na tom má vedle solidního letního odbytu také akvizice velkoobchodu Booker za čtyři miliardy liber.
Tesco dnes uvedlo, že je na cestě ke splnění střednědobých cílů. Vyhlídky mu kazí prodeje v Evropě, kde klesly o dvě procenta, a v Asii, kde spadly o 4,8 procenta.
\"Druhé čtvrtletí, kdy se zvýšila poptávka hlavně v Británii a Irsku, je to naše jedenácté po sobě jdoucí čtvrtletí růstu,\" uvedl generální ředitel Tesca Dave Lewis. Ten se postavil do čela Teska v září 2014 s úkolem dosáhnout obratu v hospodaření podniku, který se dostal pod tlak kvůli změně v nákupních zvyklostech zákazníků, konkurenci ze strany německých diskontních řetězců Aldi a Lidl a rozsáhlému účetnímu skandálu.
Lewisovi se podařilo Tesco stabilizovat a následně obnovit jeho růst. Zaměřil se na posílení cenové konkurenceschopnosti, změny v sortimentu a zlepšení zákaznických služeb i vztahů s dodavateli.
Společnost oznámila, že znovu uvedla do nabídky 5038 z 10.000 výrobků vlastní značky a podařilo se jí získat přes 189.500 nových zákazníků.
V České republice působí společnost Tesco od roku 1996. Provozuje zde zhruba 200 obchodů.