Pracovat se zatím bude na mostu mimoúrovňové křižovatky Kníničská, obslužné komunikaci pro MHD nebo na drážních a vodoprávních stavbách, které povolení mají. Dořešit se musí napadené povolení, které se týká rozšíření dvouproudové komunikace na čtyřproudovou, tedy hlavní silnice.
Žabovřeská má necelé dva kilometry. Je to dvouproudová komunikace. Z obou stran navazuje na už hotové úseky okruhu, které jsou čtyřproudové. Kvůli tomu vznikají dopravní zácpy.
První etapa úseku Žabovřeská se dotkne asi 1,8 kilometru dlouhé části od mimoúrovňové křižovatky Kníničská po budoucí vyústění tramvajového tunelu na Žabovřeské. Druhá etapa bude obsahovat především vybudování 500 metrů dlouhého tunelu pro tramvaj a 350 metrů silniční galerie. Obě etapy vyjdou zhruba na dvě miliardy korun. S druhou etapou chce ŘSD začít příští rok, termín dokončení ale zatím není jasný.
Kvůli napadení jednoho ze stavebních povolení spolkem Voda z Tetčic nabrala první etapa zpoždění. Má trvat 20 měsíců, ale počítají se od získání stavebního povolení na poslední čtvrtou část. ŘSD i město věří, že se ho podaří získat v době prací na mimoúrovňové křižovatce, obslužné komunikaci a dalších věcech.
Práce se uskuteční za provozu, auta místem budou jezdit. Vznikne i vedlejší obslužná komunikace pro MHD pro období druhé etapy úseku Žabovřeská. Při ní se ve skále vybuduje tunel pro tramvaj, spoje proto nebudou jezdit a nahradí je jiné linky jezdící přes plánovanou obslužnou komunikaci.
Generální ředitel ŘSD Jan Kroupa řekl, že by na přelomu roku 2019 a 2020 chtěl zahájit i další úseky staveb velkého městského okruhu, a to úsek Tomkovo náměstí a Rokytova. Podle Kroupy je možné, aby se pracovalo ve stejnou dobu na Žabovřeské i na Tomkově náměstí a Rokytově.
Velký městský okruh v Brně bude měřit více než 20 kilometrů a vzniká několik desítek let. Jakmile bude hotová Žabovřeská a Tomkovo náměstí s Rokytovou, bude hotová skoro polovina okruhu ze severozápadu na severovýchod. Hotové jsou například Pisárecký, Královopolský nebo Husovický tunel i Pražská, Svitavská, Vídeňská a Ostravská radiála. Potřeba je dostavět úseky ve východní části jako například tunel pod Vinohrady, ale také jižní část s úsekem v Černovicích, Bratislavskou radiálou, Komárovským a Jižním tunelem v městské části Brno-jih a také úsek v Bohunicích s tunelem Červený kopec. Práce za miliardy korun potrvají ještě mnoho let.