EK kvůli pochybnostem, zda tento plán splňuje pravidla o státní pomoci, zahájila vyšetřování loni v květnu.
Komisařka pro hospodářskou soutěž Margrethe Vestagerová v prohlášení uvedla, že podle vyšetřování byla pomoc nutná k tomu, aby JLR investoval v Evropě a ne v Mexiku. Pomůže také k vytvoření pracovních míst a k rozvoji znevýhodněného regionu, aniž by ohrozila konkurenci.
Jaguar Land Rover sídlí v Británii, od roku 2008 je však součástí indické společnosti Tata Motors. Továrna u Nitry má mít kapacitu výroby 150.000 vozů ročně a celková investice automobilky má dosáhnout 1,4 miliardy eur. V závodě má vzniknout asi 3000 pracovních míst.
EK při vyšetřování zjistila, že pomoc byla omezena na minimum nutné k tomu, aby se JLR rozhodl investovat na Slovensku. Bez této pomoci by dostalo přednost Mexiko. Celkové pozitivní dopady tohoto projektu na rozvoj regionu pak podle komise jasně převažují nad jakýmkoliv narušením hospodářské soutěže způsobeným státní pomocí.
O továrnu se podle dřívějších informaci kromě Slovenska a Mexika ucházely také Česká republika, Polsko, Maďarsko a Turecko.
Slovensko je v přepočtu na obyvatele v posledních letech největším výrobcem automobilů na světě. Své továrny mají v zemi automobilky Volkswagen, Kia Motors a PSA, na které je navázána řada výrobců součástek. Automobilový průmysl je jedním z hlavních tahounů exportně orientované slovenské ekonomiky.