Úsek Úsilné-Hodějovice bude dlouhý 7,1 kilometru. Nabídky podaly ještě firma Skanska za cenu 5,8 miliardy Kč, společně firmy Salini Impregilo a Doprastav za 6,5 miliardy Kč a sdružení firem Metrostav, Eurovia, Strabag a Swietelski za 6,8 miliardy korun. Všichni čtyři zájemci o stavbu nabídli záruku 120 měsíců. Na nabídky upozornil server zdopravy.cz.
\"V současné době posuzuje nabídky hodnotící komise, která nám doporučí uchazeče, se kterým bychom měli uzavřít smlouvu. Záleží, kdy rozhodne o vítězi, a také na tom, jestli se nějaký neúspěšný uchazeč neodvolá k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Jakmile bude rozhodnuto o vítězi, můžeme začít. Může se stát, že komise rozhodne ještě do konce roku, tím pádem bychom mohli ještě letos zahájit stavby, případně na začátku příštího roku,\" řekl Studecký.
V srpnu dostalo ŘSD čtyři nabídky na stavbu první části obchvatu Českých Budějovic, který bude součástí dálnice D3. Nejnižší cenu za úsek Hodějovice - Dolní Třebonín dlouhý 12,5 kilometru nabídlo italsko-turecké sdružení firem Astaldi a IC IC Içtaş, 3,94 miliardy Kč.
Stavba obchvatu Budějovic za 12,8 miliardy Kč, jak předpokládalo cenu ŘSD, bude součástí dálnice D3. Pro úsek Úsilné-Hodějovice, kde je vykoupeno 100 procent pozemků, má již ŘSD obě potřebná stavební povolení na hlavní trasu. Na úsek Hodějovice - Dolní Třebonín dostalo ŘSD stavební povolení na hlavní trasu na konci září. \"Vydalo nám ho ministerstvo dopravy 27. září, ale zatím je nepravomocné, ještě běží lhůta 30 dní pro možné odvolání,\" řekl dnes Studecký.