Škoda Transportation představila model tramvaje pro Německo

08.10.2018 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Mannheim (Německo) 8. října (zvláštní zpravodaj ČTK) - Skupina Škoda Transportation dnes představila na slavnostní akci v Mannheimu model nové tramvaje ForCity Smart, s níž uspěla v Německu. Třetí největší dopravní podnik v Německu, Rhein-Neckar-Verkehr (rnv), bude provozovat minimálně 80 těchto vozidel na tratích mezi městy Mannheim, Ludwigshafen a Heidelberg ve třech spolkových zemích, a to Bádensku-Württembersku, Hesensku a Porýní-Falci. ČTK to řekl předseda představenstva Petr Brzezina.

Součástí kontraktu je opce na dalších 34 vozidel. Celková hodnota dodávky včetně opcí činí téměř deset miliard korun. První vozidla budou nasazena do provozu v lednu 2021, poslední v roce 2027. Kontrakt je jednou z hlavních priorit skupiny. Jde o největší exportní tramvajovou zakázku Škody Transportation v její historii.

Soutěž na tramvaje byla vypsána v březnu 2017; zúčastnili se jí významní světoví výrobci kolejových vozidel.

Mock-up tramvaje, čili reálný model prvního a poloviny druhého článku v měřítku 1:1, měří 16,5 metru a váží více než deset tun. Je ve finálním designu, interiér obsahuje originální díly - sedadla, držadla, dveře, displeje a ovladače. Součástí je i kabina řidiče, inspirovaná škodováckým modelem ForCity Smart Jokeri pro Helsinky. K výrobě modelu byly použity překližky, plexiskla a sklolamináty.

\"Ukazujeme vnější design a interiér dopravnímu podniku i veřejnosti. Těšíme se na ohlasy, které společně s rnv vyhodnotíme a (které) ovlivní finální design před samotnou výrobou vozidel,\" uvedl Brzezina.

Skupina dodá tři délky tramvají stejného technického provedení, a to tříčlánkové, čtyřčlánkové a šestičlánkové. Vyrobí 31 kusů třicetimetrových vozů, 37 čtyřicetimetrových a 12 šedesátimetrových tramvají, které budou podle firmy nejdelší na světě. Obousměrné nízkopodlažní tramvaje s otočnými podvozky a maximální rychlostí 80 km/h nabídnou bezbariérový přístup pro vozíčkáře a dětské kočárky.

Tramvaje pro rnv vycházejí z rodiny škodováckých vozidel ForCity Smart. \"Více než 100 těchto moderních vozidel je v provozu v Helsinkách a brzy budou k vidění v Tampere,\" řekl viceprezident Škody Transportation Zdeněk Majer. Podle něj se tramvaj začne vyrábět příští rok.

\"Sledujeme aktuálně deset až 15 dopravních podniků v Německu, které budou v průběhu dalších dvou let vypisovat soutěže,\" uvedl. Jde o menší zakázky v řádech 20 až 30 kusů, ale Škodovka se bude účastnit i velkého tendru na \"mnohem více než 100 kusů\". Německo je podle Majera největším tramvajovým trhem v Evropě, který v následujících pěti letech spolu s Rakouskem a Švýcarskem absorbuje 50 procent vyrobených tramvají.

\"Jde nám o snížení emisí ve městech a o zvýšení počtu cestujících na dvojnásobek,\" řekl zástupce primátora Mannheimu Christian Specht. Oblast tří měst propojených tramvajovými a železničními tratěmi je druhým největším spojeným regionem v Německu. Vozy by měly být v provozu 30 až 40 let. \"V Plzni dokázali, že se dá poskytnout světová kvalita za rozumnou cenu,\" uvedl český velvyslanec v Německu Tomáš Podivínský.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK