Plzeňské strojírny uspěly v Plzni znovu po téměř 20 letech. \"Díky nákupu se u tramvají zvýší nízkopodlažnost ze současných 69 na 86 procent,\" řekl Jiří Ptáček, dopravně provozní ředitel Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP). Průměrné stáří tramvajového parku ve městě se po nákupu nových vozů sníží až o osm let.
Vozidla pro Plzeň vycházejí z řady tramvají ForCity Smart. \"Podobný typ už jezdí v Helsinkách a brzy je budeme dodávat také do německých měst Mannheim, Ludwigshafen, Heidelberg a do finského Tampere,\" řekl viceprezident pro obchod Tomáš Ignačák.
\"Rozšíření vozového parku je důležité také v návaznosti na plánovanou stavbu tramvajové tratě na Borská pole,\" řekl předseda představenstva PMDP Michal Kraus. Městská firma dlouhodobě rozvíjí trolejbusovou a tramvajovou dopravu, a to kvůli ekologii, a také proto, že tramvaje jsou ve městě nejrychlejším dopravním prostředkem.
\"Součástí smluvní ceny je kromě až 22 tramvají technická dokumentace, návody pro údržbu a zaškolení,\" řekl Brzezina.
Tříčlánkové obousměrné tramvaje, plně klimatizované, budou stoprocentně nízkopodlažní. Nový bude interiér odpovídá trendům, které kladou důraz na funkčnost a jednoduchost. Dalšími přednostmi budou podle Brzeziny plně otočné podvozky a nízké nápravové tlaky, šetrné ke kolejím. Technické řešení bude vhodné pro ostré oblouky i pro náročné stoupání tratí. Rychlý nástup a výstup umožní pět dvoukřídlých dveří na obou stranách vozu. Tramvaje budou splňovat nejnovější evropské normy na nehořlavost materiálů, pevnost skříní a odolnost proti nárazu. Čelo vozu bude více chránit řidiče a cestující. Řidiči získají lepší výhled i pohodlí.