Rozhodčí soud uznal požadavky ŘSD pouze částečně, státní organizace totiž požadovala zaplacení až 129 milionů korun, což mělo odpovídat ceně nedodané oceli. Arbitráž přisoudila firmám Eurovia CS a Advanced World Transport zaplatit 25,9 milionu korun jako slevu z ceny díla za dodání menšího množství oceli, než vyfakturovaly, přičemž ŘSD jim následně tuto cenu zaplatilo. Dalších deset milionů korun jim pak soud naúčtoval jako úrok z prodlení. ŘSD chce peníze použít na údržbu mostů k zachování jejich obvyklé funkčnosti.
Kvůli vadám na D47 vede ŘSD s Eurovií několik arbitráží. Až miliardové škody podle ředitelství způsobilo zvlnění povrchu na části D47, která je nyní součástí D1, krátce po jejím uvedení do provozu v roce 2008. Podle ŘSD nedodržela Eurovia domluvený postup a většina vad vznikla použitím nekvalitního materiálu. Eurovia to odmítá a tvrdí, že na stavbu použila pouze materiál, který si objednalo ŘSD.
V roce 2014 se také objevily trhliny na mostech na přivaděči k D1 (dříve D47) v Ostravě-Přívoze. Podle Eurovie se ŘSD o mosty nedostatečně staralo a při jejich výstavbě požadovalo použití nevhodného materiálu, takzvaného studeného odvalu. ŘSD zase tvrdí, že stavební společnosti nedodržely požadovanou technologii výstavby.