Zisk Jacobs Douwe Egberts se loni snížil na desetinu,tržby rostly

11.10.2018 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 11. října (ČTK) - Čisý zisk jednoho z předních prodejců kávy v ČR Jacobs Douwe Egberts se loni meziročně snížil na zhruba desetinu a činil 4,14 milionu korun. Tržby za prodej zboží se zvýšily o pět procent na 1,79 miliardy korun, píše společnost v účetní uzávěrce umístěné ve Sbírce listin. Pokles čistého zisku společnost ve výroční zprávě nekomentovala.

\"Tržní podíl instantních káv má neustále rostoucí tendenci, ale projevuje se taky návrat k zrnkové a mleté kávě. Na podzim roku uvedla společnost na trhu prémiovou kávovou značku L´OR,\" uvádí v výroční zprávě firma. Podle ní byl loňský rok úspěšný i pro značku Pickwick, která obhájila prvenství v gastro provozech. Firma loni zaměstnávala 114 lidí, o 23 méně než předloni.

Skupina celosvětově vznikla sloučením americké společnosti Mondelez International a nadnárodní společnosti D.E. Master Blenders 1753 BV se sídlem v Nizozemsku. Spojení firem bylo dokončeno začátkem července 2015, od té doby společnost na trhu distribuuje i produkty Jacobs, Dadák, Pickwick nebo Tassimo.

Konkurenčnímu prodejci kávy a spotřebního zboží Tchibo Praha loni meziročně klesly tržby o 1,5 procenta na 2,99 miliardy korun v ČR, v zahraničí stouply zhruba o 20 milionů na 68 milionů korun. Letos firma očekává pokles tržeb ze spotřebního zboží o 6,5 procenta kvůli vnitřní restrukturalizaci. Zisk firmě loni vzrostl o 1,6 procenta na 155,8 milionu korun.

Spotřeba zrnkové kávy v ČR se podle údajů Českého statistického úřadu pohybuje kolem dvou kilogramů na hlavu a rok. Jak dříve odhadl marketingový manažer Nescafé Jan Doležel, celý trh s kávou dosahuje v ČR 30 miliard korun ročně a roste.

Podle analytické společnosti Nielsen za rok končící letošním srpnem klesl stoupl maloobchodní trh s kávou o 3,6 procenta na 6,53 miliardy korun, naopak u čaje se snížil 4,6 procenta 1,89 miliardy korun. Z hlediska objemu se množství prodaného čaje v maloobchodu snížilo o 11,2 procenta na zhruba 3000 tun.

Podle firmy Nielsen spotřebitelé na českém trhu dlouhodobě nejvíce kupují mletou kávu, v průměru za ni utratí 31 ze 100 korun tržeb za kávu, tvoří polovinu spotřeby. Druhým nejoblíbenějším typem je čistá instantní káva, která kvůli vyšší ceně tvoří 41 procent tržeb.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK