\"Tržní podíl instantních káv má neustále rostoucí tendenci, ale projevuje se taky návrat k zrnkové a mleté kávě. Na podzim roku uvedla společnost na trhu prémiovou kávovou značku L´OR,\" uvádí v výroční zprávě firma. Podle ní byl loňský rok úspěšný i pro značku Pickwick, která obhájila prvenství v gastro provozech. Firma loni zaměstnávala 114 lidí, o 23 méně než předloni.
Skupina celosvětově vznikla sloučením americké společnosti Mondelez International a nadnárodní společnosti D.E. Master Blenders 1753 BV se sídlem v Nizozemsku. Spojení firem bylo dokončeno začátkem července 2015, od té doby společnost na trhu distribuuje i produkty Jacobs, Dadák, Pickwick nebo Tassimo.
Konkurenčnímu prodejci kávy a spotřebního zboží Tchibo Praha loni meziročně klesly tržby o 1,5 procenta na 2,99 miliardy korun v ČR, v zahraničí stouply zhruba o 20 milionů na 68 milionů korun. Letos firma očekává pokles tržeb ze spotřebního zboží o 6,5 procenta kvůli vnitřní restrukturalizaci. Zisk firmě loni vzrostl o 1,6 procenta na 155,8 milionu korun.
Spotřeba zrnkové kávy v ČR se podle údajů Českého statistického úřadu pohybuje kolem dvou kilogramů na hlavu a rok. Jak dříve odhadl marketingový manažer Nescafé Jan Doležel, celý trh s kávou dosahuje v ČR 30 miliard korun ročně a roste.
Podle analytické společnosti Nielsen za rok končící letošním srpnem klesl stoupl maloobchodní trh s kávou o 3,6 procenta na 6,53 miliardy korun, naopak u čaje se snížil 4,6 procenta 1,89 miliardy korun. Z hlediska objemu se množství prodaného čaje v maloobchodu snížilo o 11,2 procenta na zhruba 3000 tun.
Podle firmy Nielsen spotřebitelé na českém trhu dlouhodobě nejvíce kupují mletou kávu, v průměru za ni utratí 31 ze 100 korun tržeb za kávu, tvoří polovinu spotřeby. Druhým nejoblíbenějším typem je čistá instantní káva, která kvůli vyšší ceně tvoří 41 procent tržeb.