\"Pokračující makroekonomická konjunktura se na jedné straně pozitivně odrážela v relativně vysokém tempu růstu jednotlivých kategorií, na straně druhé však představovala výzvu z hlediska pracovní síly, kdy společnost čelila silným inflačním tlakům a nedostatku lidí na trhu práce,\" uvádí v dokumentu generální ředitel firmy Josef Neumann. Firma loni zvýšila počet zaměstnanců o 32 na 452.
Kromě limonád má firma také značky Toma, ledové čaje Lipton, energetické nápoje RockStar nebo sportovní nápoje Gatorade. \"V červnu 2017 vstoupila společnost PepsiCo na trh slaných pochutin do segmentu extrudátů s novinkou v podobě mezinárodní značky Cheetos,\" dodává dokument. V letošním roce očekává dále pozitivní vývoj ekonomiky, což má za následek růst spotřeby.
Konkurenční společnost Coca-Cola HBC Česko a Slovensko loni od dubna do konce roku měla čistý obrat 5,9 miliardy korun a byla ve 137,6milionovém zisku. Zaměstnávala 963 lidí. Meziročně jsou údaje neporovnatelné, protože právě k prvnímu dubnu fúzovala se sesterskou slovenskou společností.
Dalšímu z konkurentů, skupině Kofola, loni klesly tržby meziročně o 0,5 procenta (35,7 milionu korun) na 6,96 miliardy korun. Ukazatel EBITDA (zisk před započtením úroků, daní a odpisů) jí klesl o 10,7 procenta na 950,2 milionu korun a provozní zisk o 28,9 procenta na 385 milionů korun.
Slovenský antimonopolní úřad v srpnu povolil Karlovarským minerálním vodám (KMV) převzetí nápojářské společnosti PepsiCo na tamním trhu. Souhlas má firma již z Maďarska, chybí tak pouze souhlas českého ÚOHS. Ten se nákupem zabývá od dubna, v červnu se rozhodl, že akvizici prozkoumá detailněji. Na vyřknutí rozhodnutí tak má čas do podzimu.
Podle údajů Českého statistického úřadu se spotřeba limonád předloni v ČR snížila o 3,9 procenta na 89,2 litru na hlavu. Spotřeba minerálních vod se naopak o 1,9 procenta na 57,5 litru zvýšila.