dm drogerie zvýšila loni v ČR tržby o 11 procent na 8 mld. Kč

18.10.2018 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 18. října (ČTK) - Tržby německého drogistického řetězce dm-drogerie markt v ČR vzrostly ve finančním roce 2017/2018 o 11 procent na 7,92 miliardy korun. Počet prodejen vzrostl o čtyři na celkových 228. Do modernizace řetězec investoval více než 165 milionů korun. Výši zisku firma neuvedla, v předchozím účetním období činil zisk 265 milionů korun.

\"Nárůst obratu probíhal ve stávajících prodejnách, nikoli jen díky novým obchodům,\" uvedl jednatel Gerhard Fischer. Celkem 37 prodejen prošlo modernizací, částečným zvětšením či byly přemístěny na jiné místo. Nabídka obchodů byla rozšířena o 7434 nových produktů. Polovinu z toho tvořily výrobky vlastních privátních značek.

V únoru spustila dm drogerie v ČR internetový obchod. Od jeho spuštění web eviduje přes 2,5 milionu přístupů zákazníků. Nově nabízí e-shop ověření dostupnosti produktu v konkrétní dm prodejně, v přípravě je také možnost vyzvednutí zásilky v jakékoliv prodejně dm v rámci celé České republiky.

Celá skupina včetně dm Německo dosáhla obratu 10,7 miliardy eur (273 mld.Kč), což odpovídá růstu o 4,3 procenta. V Evropě zaměstnává dm 61.721 spolupracovníků a ve 13 zemích má 3566 prodejen. To je o 102 meziročně více.

Pro kosmetiku čeští spotřebitelé nejčastěji míří do řetězců dm drogerie markt, Teta a Rossmann. Silnou pozici mají v kosmetice také přímí prodejci Avon a Oriflame a širokosortimentní prodejny jako Tesco, Kaufland, Lidl, Albert nebo Globus, vyplývá z údajů GfK.

mdk mal

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK