Jejich výměnu podle mluvčího ale ŘSD nyní nechystá, protože by to znamenalo další zdržení prací.
\"Kdybychom rázným způsobem s těmito zhotoviteli ukončili veškerou činnost, tak by nám trvalo možná rok, rok a půl, než by se nám podařilo sem po nové soutěži vrátit další stavební firmu. To znamená, hledáme jiné řešení,\" řekl Rýdl s odkazem na právní analýzy.
Opravy 13,6 kilometru dálnice mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem začaly 15. března. Zakázku za 1,75 miliardy korun provádí sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební společnosti Geosan Group. Jde o nejdelší rekonstruovaný úsek dálnice mezi Prahou a Brnem.
Most na 104. kilometru převádí přes dálnici silnici II. třídy. \"Ta stavba vůbec nepřipomíná stav, kdy bychom mohli uvádět do provozu. Dokonce není ani mostovka, není dokončená základní konstrukce mostu,\" řekl Rýdl.