Reklamní firmě WPP klesly tržby, akcie propadly o 22 procent

25.10.2018 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Londýn 25. října (ČTK) - Akcie největší reklamní agentury světa WPP se propadly o 22 procent poté, co firma ohlásila nižší než očekávané tržby za třetí čtvrtletí a zhoršení celoročního výhledu. Příjmy společnosti se snížily o 0,8 procenta na 3,76 miliardy liber (110 miliard Kč), přičemž za první tři letošní kvartály klesly o 1,6 procenta na 11,25 miliardy, oznámila agentura.

Její akcie za letošní rok, včetně dneška, ztratily zhruba 34 procent a tržní hodnota firmy se pohybuje kolem 11,1 miliardy liber. Kolem 13:00 SELČ akcie odepisovaly necelých 18 procent.

Jak prohlásil nový šéf firmy Mark Read, WPP musí prodat aktiva, pozastavit akvizice a do svých agentur JWT, Ogilvy a Y&R musí získat nové talenty, má-li se zotavit. Read nahradil Martina Sorrella, který na jaře z firmy odešel kvůli podezření, že pochybil při využití firemních peněz.

Nyní chce WPP prodat analytickou skupinu Kantar, jejíž tržby vloni činily 2,7 miliardy liber. Analytici odhadují její tržní hodnotu na 3,5 miliardy liber.

WPP, které se nedaří zejména v Severní Americe a Británii, letos očekává propad tržeb o jedno procento, zatímco ještě před třemi měsíci předpovídala růst o 0,3 procenta.

WPP sestává ze zhruba 400 samostatných podniků. Martin Sorrell agenturu založil v roce 1985 jako firmu o dvou lidech a postupně z ní přes akvizice vybudoval hráče světového formátu. Dnes v sektoru dominuje a na výplatní listině má ve 112 zemích zhruba 200.000 jmen. WPP je britským podnikem, Sorrell však v roce 2008 přenesl domicil do Irska, kde má WPP nyní své ústředí.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK