K režijním nákladům ve společnosti patří výdaje související se zajištěním činnosti několika stovek zaměstnanců společnosti v Praze i v regionech. Jedná se například o mzdy, nájemné, energie nebo vybavení zaměstnanců
Podle Kupce by změny v organizační struktuře měly přispět k efektivnějšímu fungování společnosti a přizpůsobit ho k současnému stavu firmy i na železničním trhu. \"V minulosti to bylo často obráceně, že se organizační struktura přizpůsobovala lidem, kteří přicházeli do vedení společnosti, \" uvedl Kupec.
Podnik tak například sjednotil posty obchodních ředitelů, které měla společnost dosud dva, jeden měl na starosti komerční a dálkovou dopravu, druhý regionální vlaky. Vedle změn okolo obchodních ředitelů skončil mimo jiné také odbor správní, jehož činnosti byly zařazeny do odboru správy majetku.
V zeštíhlování budou dráhy nejspíš pokračovat. \"Myslím že tu máme velkou rezervu, nyní proto bude pokračovat kontinuální proces, kdy budeme posuzovat, zda některé činnosti nejsou duplicitní, zda neděláme něco zbytečně nebo nemáme někde zbytečně moc lidí,\" dodal Kupec.
Vedle zefektivnění generálního ředitelství dráhy po nástupu Kupce pozměnily i složení dceřiných firem Českých drah, u kterých zeštíhlily dozorčí rady. Například u nákladního dopravce ČD Cargo se počet jejich členů snížil z devíti na šest.
Personální změny se uskutečnily také ve vedení některých dceřiných firem. Novým předsedou představenstva ČD-Telematika se stal David Wolski, který nahradil Miroslava Řezníčka. Do čela Výzkumného ústavu železničního pak byl jmenován Martin Bělčík, který nahradil Františka Bureše.
Miroslav Kupec v září nahradil na pozici předsedy představenstva i generálního ředitele Českých drah Pavla Krtka. Spolu s Krtkem skončili ve vedení také Martin Bělčík a Ludvík Urban. Dočasně byl do představenstva jmenován dosavadní ředitel odboru koncepce a rozvoje dopravy Radek Dvořák. Třetím členem zodpovědným za úsek osobní dopravy je Michal Štěpán.
Do skupiny České dráhy patří vedle osobního dopravce také ČD Cargo, ČD Telematika nebo Výzkumný ústav železniční. Skupině v prvním pololetí klesl zisk na 262 milionů korun, což je meziročně o 275 milionů méně. Tržby skupiny se ale meziročně zvýšily zhruba o 618 milionů na 17,35 miliardy korun.