Povolená rychlost v úseku bude 80 kilometrů v hodině. Je to o deset kilometrů víc, než se nyní jezdí po I/3, kde je rychlost omezená právě kvůli stavbě dálnice. Šířka jízdního pruhu bude čtyři metry, v zimě 4,5 metru. V zimě ho ŘSD rozšíří, aby se tam vešel pluh silničářů.
ŘSD úsek zprovozní v režimu předčasného užívání. Celá část D3 Ševětín - Borek by měla být hotová na jaře 2020. Nabídková cena na stavbu úseku D3 Ševětín - Borek je 933 milionů Kč bez DPH.
Provoz ze silnice I/3 na nově vybudovaný levý jízdní pás dálnice D3 převede ŘSD na mimoúrovňové křižovatce Ševětín na 118. kilometru a na přejezdu středního dělícího pásu na 125. kilometru. Než ŘSD zprovozní úsek do předčasného užívání, na krajnici osadí svodidla, směrové sloupky a trvalé dopravní značení. Za provozu provedou dělníci dokončovací práce jako oplocení vlevo, zásypy ekoduktu, polní a lesní cesty.
ŘSD připravuje i obchvat Českých Budějovic dlouhý 19,8 kilometru, předpokládaná cena je 12,8 miliardy Kč. ŘSD již dostalo nabídky na stavbu obou úseků. U části D3 Úsilné - Hodějovice (7,2 kilometru) podalo nejnižší nabídku sdružení firem Hochtief, Colas a M-Silnice, za 5,28 miliardy Kč, předpokládaná hodnota zakázky byla 6,8 miliardy Kč. U Hodějovice - Dolní Třebonín (12,6 kilometru) nabídlo nejnižší cenu italsko-turecké sdružení firem Astaldi a IC IC Içtaş, 3,94 miliardy Kč. \"Hodnotící komise v současné době posuzuje podané nabídky,\" řekl Studecký.
Zatím poslední jihočeský úsek D3 Veselí nad Lužnicí-Bošilec dlouhý 5,1 kilometru otevřelo ŘSD loni v říjnu. Na něj navazuje část Bošilec-Ševětín dlouhá 8,1 kilometru, bude stát 1,2 miliardy, první řidiči by po ní měli projet v červnu 2019. Na posledním úseku D3 k hranicím s Rakouskem ŘSD připravuje dokumentaci EIA, vykupuje pozemky. Na konci června zahájil stát proces EIA u části D3 v úseku Třebonín - Kaplice-nádraží. Stavět by se mohla začít v letech 2020 až 2021.
D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi, tam se napojí na rakouskou rychlostní silnici S10. Dálnice D3 by měla měřit zhruba 170 kilometrů, nyní je v provozu asi 50 kilometrů.